Zara najpopularniejszą marką modową w second handach 2022

Jak wynika z raportu Savoo, Zara jest aktualnie najpopularniejszą marką modową na platformach sprzedających odzież z drugiej ręki w internecie. Z jakimi brandami wygrała hiszpańska sieciówka i dlaczego fast fashion wchodzi na rynek second hand?
ZARA HITEM SPRZEDAŻY W SECOND-HANDACH
Współpracująca z organizacjami charytatywnymi, firma Savoo, przygotowała globalny raport na temat najbardziej popularnych marek modowych sprzedawanych na internetowych platformach, takich jak na przykład Asos Marketplace.
Według raportu, Zara zajęła pierwsze miejsce. Na platformach sprzedających odzież z drugiej ręki, hiszpańska sieciówka oferuje łącznie ponad 670 tys. artykułów. Co więcej, średnie miesięczne wyszukiwanie przedmiotów używanych z logiem Zary wynosi średnio 590.
Polecamy
Odzież z drugiej ręki - najpopularniejsze marki w second handach 2022:
Firma Savoo przeanalizowała 30 najbardziej znanych międzynarodowych sklepów internetowych sprzedających odzież z drugiej ręki. Najpopularniejsze marki wyszukiwane i kupowane w second-handach, oprócz lidera – Zary, to m.in.: Nike, Adidas, czy H&M. Marki luksusowe, takie jak Chanel, czy Gucci znalazły się następująco na 9. i 10. miejscu w rankingu.
Oto 10 najpopularniejszych marek modowych w sprzedaży z drugiej ręki według raportu Savoo:
1. Zara
2. Nike
3. adidas
4. H&M
5. Victoria’s Secret
6. ASOS
7. Levi’s
8. Louis Vuitton
9. Gucci
10. Chanel
Polecamy
RYNEK SECOND HAND CORAZ POPULARNIEJSZY
W dobie globalnego dyskursu na temat wpływu branży fashion na środowisko, naprzeciw wychodzą sklepy z odzieżą używaną, second handy czy vintage store’y. Statystki pokazują, że sprzedaż ubrań z wtórnego rynku rośnie 21 razy szybciej niż handel tymi nowymi. Co więcej, wedle danych zebranych przez GlobalData, rynek second handów w przyszłym roku osiągnie wartość 50 milionów dolarów. Jak na te prognozy reaguje rynek fast fashion? Jak zwykle, szybko!
ZARA otwiera własny second hand
Jednym z najgorętszych trendów wśród marek modowych jest otwieranie sklepów z odzieżą używaną lub współpraca z marketplace’ami, w celu ponownego wprowadzenia do sprzedaży ubrań z poprzednich kolekcji. Zara poszła w ślady takich marek jak The North Face, Gucci, czy Levi’s i w ramach usługi Pre-owned, postanowiła wprowadzić możliwość kupowania i sprzedawania swoich używanych ubrań. Marka zyskuje na popularności w takich sklepach online jak eBay, Vestiaire Collective, czy Depop.
Polecamy
Popularne
- 1 "Nawilżająca kanapka" - kobiety pokochały nowy nieinwazyjny sposób na zmarszczki
- 2 Leopardy dla Ukrainy: Dlaczego lamparcie cętki opanowały Instagram? #FreeTheLeopards
- 3 Lipgloss nails to najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?
- 4 Kradzież w butiku Balenciagi. Torebki były warte 90 tys. dolarów
- 5 Kim Kardashian kupiła cenną pamiątkę po księżnej Dianie. To ametystowy krucyfiks
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Egipt: Archeolodzy odkryli najstarszą i "najlepiej skompletowaną" mumię świata. Ma 4300 lat!

Co robią ludzie sukcesu w piątek wieczorem? Zawsze pamiętają o tych 10 krokach

Tiffany & Co. x Nike Air Force 1? Wygląda na to, że szykuje się wielka współpraca!

Regé-Jean Page najprzystojniejszym mężczyzną świata. To udowodnione naukowo!
