Louis Vuitton kontra Zalando
Okres pandemii zmienił nasze podejście do mody. I choć w ostatnim czasie coraz częściej mówi się o inwestycjach w luksusowe marki, raport przygotowany przez brytyjskich analityków we współpracy z Money.co.uk jednoznacznie wskazuje, że w 2021 roku mieszkańcy Unii Europejskiej postawili jednak na nieco tańsze ubrania. W poprzednim roku na czele najpopularniejszych marek stanął Louis Vuitton – tym razem ranking otwiera Zalando. Skąd ta zmiana?
Najpopularniejsze marki odzieżowe 2021: Europejczycy kupują ubrania na Zalando
Okazuje się, że Zalando opanowało prawie całą Unię Europejską. Analitycy wskazują, że zakupy na tej stronie internetowej stały się numerem jeden dla Polaków, Niemców, Włochów, Francuzów, Czechów, Węgrów, Austriaków, Norwegów, Szwedów oraz Finów.
Jedynym wyjątkiem są mieszkańcy Hiszpanii, Portugalii oraz krajów bałkańskich, w których królowała Zara. Zdaniem badaczy różnica pomiędzy wyborem konsumentów w porównaniu do poprzedniego roku jest ogromna.
Polecamy
Polecamy
Zara marką roku 2021?
Biorąc pod uwagę fakt, że zaledwie rok temu najpopularniejszą marką w samej Polsce była luksusowa i awangardowa Balenciaga, a w całej Europie dominował przede wszystkim kultowy Louis Vuitton, zmiany rzeczywiście są widoczne gołym okiem.
Wszystko wskazuje na to, że przyczyną zmiany są liczne lockdowny i niepewna sytuacja finansowa. Innym powodem może być ogólnodostępność i całodobowość sklepów internetowych oraz szybka dostawa towaru pod drzwi klienta.
Analitycy podkreślają jednak, że biorąc pod uwagę całą Europę, włączając Białoruś, Rosję czy Ukrainę, Zalando spada na drugie miejsce, oddając podium hiszpańskiej Zarze, która – swoją drogą - triumfuje także na linii światowej.
Oto pierwsza piątka najpopularniejsze marek w Europie:
1. Zara
2. Zalando
3. ASOS
4. H&M
5. Ex aequo: Nike, Tommy Hilfiger, Louis Vuitton, Next
Polecamy
Polecamy
Zara najpopularniejszą marką odzieżową na świecie
Nieco inaczej przedstawia się ranking w ujęciu globalnym. Analitycy zauważyli wzrost popularności marek sportowych. Wśród najpopularniejszych marek na całym świecie pojawiły się m.in. Nike, Adidas oraz Lululemon. Tłumaczy się to większą troską o zdrowie poprzez zwiększoną aktywność fizyczną, a także wygodą, bo sportowe buty najlepiej pasują do dresów, w których chodziliśmy przez większość czasu w 2021 roku.
Luksusowe marki, które do tej pory regularnie zajmowały czołowe miejsca rankingu, spadły w zestawieniu i zostały zastąpione przez Asos, Next czy Fashion Nova. Powód? Prawdopodobnie działa tutaj taki sam mechanizm, jak w przypadku samej Europy – ogólnodostępność, niska cena, szybkość dostawy.
Globalny ranking najpopularniejszych marek odzieżowych na świecie 2021:
1. Zara
2. Nike
3. Zalando
4. Fashion Nova
5. Asos
6. Gucci
7. Adidas
8. H&M
9. Chanel
10. Next