Od second-handów po grube ryby biznesu 

Zaczynał od sprzedawania ciuchów do second handów. Dziś jest – jak sam o sobie mówi – seryjnym przedsiębiorcą i międzynarodowym ekspertem na rynku mody vintage, ekologii i cyrkularności. Jacek (Jack) Ostrowski – bo o nim mowa, to człowiek, który rozmawia z największymi – Shein, Walmartem czy Net-a-porter.com i tworzy dla nich rentowe koncepcje biznesowe i technologiczne poświęcone zrównoważonej modzie. Choć działa głównie na rynku brytyjskim, nie wyklucza rozwoju również w kraju nad Wisłą. Jednocześnie przyznaje, że Polska jest dopiero na początku tej drogi, którą przeszło już wiele krajów Zachodu.

Reklama

Jack Ostrowski to jeden z tych „ekozmieniaczy”, który jest zdania, że prawdziwa modowa rewolucja dokona się na świecie dopiero wówczas, gdy największe ryby tego segmentu gospodarki przestaną słyszeć od ekologów: „To jest dobre, bo ocali naszą planetę”, a zaczną słyszeć (i widzieć na swoich kontach): „To się opłaca”.

 

Polak na herbatce u królowej Elżbiety II 

Yellow Octopus, Reflaunt czy Upcycle Labs to tylko kilka z wielu jego międzynarodowych projektów, które nie tylko wspierają cyrkularność i recykling w modzie, ale również przynoszą realne korzyści biznesowe. Jack Ostrowski jest także partnerem generalnym Circular Fashion Impact Fund, który został stworzony we współpracy z PDS Multinational, wiodącą firmą z branży łańcucha dostaw o wartości 1,5 mld dolarów. W 2012 roku natomiast otrzymał nagrodę od Królowej Elżbiety II za działania Yellow Octopus w UK - w kategorii Handel Międzynarodowy.

O tym, w których kierunkach rozwija się i zmienia moda cyrkularna na świecie, dlaczego królowa Elżbieta II jest jak jego babcia i kim jest prawdziwy miliarder, rozmawiamy z Jackiem Ostrowskim w kolejnym odcinku podcastu Z DRUGIEJ RĘKI. Zapraszamy na Spotify:

 

SPODOBAŁ CI SIĘ WELL.PL? Obserwuj nas na Instagramie!