Salvatore Ferragamo prezentuje jesienną kolekcję na tle florenckich mistrzów renesansu
Włoski dom mody Salvatore Ferragamo nawiązał współpracę z florencką Galerią Uffizi, by stworzyć niezwykłą kampanię reklamową łączącą modę ze światem dawnej sztuki. Tak oto dzieła mistrzów renesansu stały się punktem wyjścia w sesji zrealizowanego przez Tylera Mitchella. Wybitny fotograf wykorzystał najbardziej kultowe obrazy znajdujące się w zbiorach florenckim muzeum jako tło do zaprezentowana najnowszych projektów modowych sygnowanych logiem Salvatore Ferragamo. Ich selekcji dokonał osobiście dyrektor kreatywny marki – Maximilian Davis, dbając o to, by poszczególne elementy idealnie komponowały się z tak imponującym „drugim planem”.

Polecamy
Polecamy
Florencja - ważne miasto dla renesansu i Salvatore Ferragamo
To artystyczne spotkanie Salvatore Ferragamo i Galerii Uffizi nie jest przypadkowe. Symboliczne znaczenie ma tu samo miasto Florencja.
Choć Salvatore Ferragamo pochodził z okolic Neapolu, to właśnie we Florencji, po ogromnym sukcesie odniesionym w Stanach Zjednoczonych, postanowił zbudować swoje obuwnicze, a następnie modowe, imperium.
Sercem marki jest średniowieczny Palazzo Spini Feroni, który stał się własnością mistrza w 1927 roku. To tu, do florenckiego pałacu pamiętającego czasy wielkich Medicich, jeszcze kilka dekad temu przyjeżdżały największe sławy kina - Greta Garbo, Audrey Hepburn, Sophia Loren, Lauren Bacall czy Marilyn Monroe.
„Szewc hollywoodzkich gwiazd” kochał Florencję, która niejednokrotnie była inspiracją w jego projektach, a w szczególności cenił sobie Galerię Uffizi, która była światłem przewodnim w całej historii tego miasta.

Polecamy
Polecamy
Botticelli, Bellini i Veronese w najnowszej kampanii Salvatore Ferragamo
Wróćmy na chwilę do najnowszej kampanii Salvatore Ferragamo, w której wykorzystano dziewięć arcydzieł renesansu:
- Zwiastowanie Alesso Baldovinettiego (1457),
- Święta Alegoria Giovanniego Belliniego (1490–1500),
- Zwiastowanie Paolo Veronese (1570–75),
- Joseph Going to Prison Francesco Granacciego (1515),
- Portret Alessandro de Medici Giorgio Vasariego (1534),
- Portret mężczyzny Botticellego z medalem Cosimo Starszego (1475),
- Zwiastowanie San Martino alla Scala Botticellego (1481)
- Dyptyk Federico da Montefeltro i Battista Sforza Piero della Francesca (1467–1472).
To na ich tle pozują muzy włoskiego domu mody – modele, muzycy i artyści, blisko związani z marką Salvatore Ferragamo. To oni przedstawiają najnowszą modową wizję Maximiliana Davisa – młodego projektanta z Manchesteru, który od roku w doskonały sposób łączy ducha prawie stuletniej marki z potrzebami młodego pokolenia.

Najnowsza kampania jest na to wspaniałym dowodem. Dostrzegamy w niej miłość do sztuki i ponadczasowego piękna, szacunek do historii Salvatore Ferragamo, ale też próbę zdefiniowania modowego dziedzictwa marki na nowo.
- Renesans jest zakodowany we Florencji, a Florencja w Ferragamo – tłumaczył Maximilian Davis w oświadczeniu, którego pragnieniem było nawiązanie twórczego dialogu między przeszłością a teraźniejszością.