Rynek dóbr luksusowych odbija się po pandemii. „Połowa inwestorów spodziewa się całkowitej odbudowy”

Branża mody i dóbr luksusowych, dynamicznie odzyskująca dobrą kondycję po kryzysie wywołanym pandemią, okazała się atrakcyjnym celem dla aktywności z kategorii fuzji i przejęć, wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Deloitte. Największą popularnością cieszyły się firmy z kategorii ubrania i akcesoria, kosmetyki i perfumy oraz meble.
Branża dóbr luksusowych po pandemii
Raport Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2022 przygotowany przez firmę Deloitte wziął pod lupę kondycję branży dóbr luksusowych po kryzysie wywołanym pandemią Covid-19.
Jak wynika z analizy, w branży mody i dóbr luksusowych w 2021 r. doszło do 284 transakcji fuzji i przejęć, co oznacza wzrost o 7 w porównaniu z poprzednim rokiem. Najwięcej umów dotyczyło takich kategorii produktów jak ubrania i akcesoria (88), kosmetyki i perfumy (63) oraz meble (25). Duża liczba transakcji (82) dotyczyła także sektora hotelowego – czytamy w raporcie.
– Branża zaczyna odzyskiwać straty wywołane pandemią. Połowa pytanych inwestorów spodziewa się całkowitej odbudowy swojej kondycji i osiągnięcia w ciągu roku poziomu wzrostu rynku notowanego przed kryzysem wywołanym przez Covid-19, natomiast 42 proc. przewiduje, że nastąpi to maksymalnie w ciągu 2 lat.– mówi Michał Tokarski, partner zarządzający działem doradztwa finansowego, lider zespołu Corporate Finance, Deloitte.
– Według 63 proc. badanych najszybciej dawną formę odzyskują producenci osobistych dóbr luksusowych, a co piąty wskazał w tym przypadku firmy meblarskie – dodaje Tokarski.
Polecamy
Polecamy
Jak zmieniły się marki luksusowe po pandemii?
Raport wskazuje, że na poprawę kondycji marek premium wpływ miał przede wszystkim rozwój internetowych kanałów sprzedażowych i reorganizacja łańcuchów dostaw.
Firmy zaczęły także odświeżać wizerunki swoich marek i stosować nową komunikację marketingową (16 proc.), wdrażać zielone, przyjazne środowisku strategie (12 proc.) oraz inwestować w zaawansowane technologie (8 proc.). 6 proc. producentów zdecydowało się też wejść w nurt slow fashion i promować racjonalne i odpowiedzialne podejście do zakupów.
– Rynek osobistych dóbr luksusowych nadal pozostaje atrakcyjnym celem dla inwestorów – tak uważa ponad 80 proc. uczestników naszego badania. 53 proc. za najciekawszy biznesowo sektor uznało kosmetyki i perfumy, 41 proc. – meble, 32 proc. – produkcję odzieży i akcesoriów, a 29 proc. ich sprzedaż – podsumowuje Tokarski.
Popularne
- 1 Oto najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?
- 2 To już pewne - Nike i Tiffany & Co. łączą siły. Nowe Nike Air Force 1 w kolorze "Tiffany Blue" już w marcu!
- 3 Jenna Ortega pierwszą ambasadorką nowej marki Adidas Sportswear! To ukłon w stronę Generacji Z
- 4 Niebezpieczne związki w kosmetykach. Eksperci chcą zbadać 24 substancje, a zaczną od kremów z filtrem UV
- 5 Popularna "hybryda" może powodować raka skóry? Niepokojące doniesienia naukowców
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Bill Gates walczy o planetę, podróżując prywatnym samolotem. I nie uważa tego za hipokryzję

Skoda, Audi czy Mini Morris - jakimi markami aut jeżdżą najmądrzejsi kierowcy? Ciekawe wyniki badań

Królowa Śniegu wróciła do Polski. Ta polska wieś hitem internetu. "Zaspy jak za starych dobrych czasów"

Figurki z Kinder Niespodzianki na celowniku kolekcjonerów. Niektóre mogą być warte fortunę!
