Maag - rosyjski odpowiednik Zary
Od lutego 2022 roku z Rosji zniknęło wiele marek modowych, kosmetycznych, spożywczych czy technologicznych. Kraj ten próbuje, jak może być samowystarczalny i tworzy własne odpowiedniki najbardziej znanych firm. Głośno było chociażby o "Wujaszku Wani", czyli rosyjskiej wersji McDonald's.
Teraz przyszedł czas na własną Zarę. Marka Maag ma być tzw. analogiem hiszpańskiego giganta. Nowa sieć jest propozycją dla Rosjan z pokolenia generacji Z i właśnie zaprezentowała swoją kampanię i kolekcję dla kobiet, mężczyzn i dzieci.

Polecamy
Polecamy
Maag - kampania rosyjskiej Zary
Kampania Maag została przygotowana w taki sposób, aby trudno było ją odróżnić od kampanii innych marek takich, jak Zara. Twarzą brandu została rosyjska modelka i influencerka, córka słynnego rosyjskiego tenisisty Jewgienija Kafielnikowa, Alesia Kafielnikowa. Towarzyszy jej też inna rosyjska modelka, Maria Cage.
Zdjęcia wykonano na hiszpańskiej klimatycznej wyspie Lanzarote, a ich autorem jest hiszpański fotograf Txema Yeste, który współpracował z takimi magazynami jak "Vogue", "Vanity Fair" i "Harper's Bazaar".
- Maag to nowy modowy koncept dla kobiet, mężczyzn, dzięki któremu moda stanie się dostępna i ponadczasowa - czytamy w opisie marki.
Na razie nie wiadomo, kiedy odzież Maag trafi do sprzedaży. Na stronie widnieje jedynie informacja, że "sklepy otworzą się niedługo w całej Rosji".
Maag - kolekcja wirtualna
No stronie Maag można też znaleźć zapowiedź kolekcji wirtualnej, która ma zacierać granice między światem realnym a wirtualnym. Jednak więcej szczegółów na ten temat także nie ujawniono.
Polecamy
Rosja tworzy kopie marek Inditexu
Po inwazji Rosji na Ukrainę wiele firm wycofało się z tego kraju. W marcu 2022 roku grupa Inditex, do której należą takie marki jak Zara, Pull&Bear czy Bershka, zamknęła wszystkie swoje sklepy w Rosji, których miała tam ok. 500.
Koncern całkiem wycofał się z tamtejszego rynku w październiku 2022, kiedy udało mu się osiągnąć porozumienie z grupą Daher ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To właśnie ta firma odpowiadać będzie za wprowadzenie odpowiedników znanych marek odzieżowych na rynek rosyjski.
Grupa Daher planuje wprowadzić substytuty wszystkich brandów spod szyldu Inditex. Poza Zarą zastąpioną przez Maag ma pojawić się Ecru, czyli rosyjska Bershka i DUB będący analogiem Pull&Bear.