Dior podpisał rekordowy kontrakt z Johnnym Deppem

Zagraniczne media żartują, że najtrwalszym związkiem, w życiu Johnny’ego Deppa, który przetrwał kolejną próbę czasu, jest związek z… Diorem. Za ten związek francuski dom mody jest jednak w stanie sporo zapłacić. Dior podpisał właśnie kontrakt na kolejne trzy lata współpracy z Johnnym Deppem. Hollywoodzki aktor będzie promował zapach Dior Sauvage przez kolejne w zamian za 20 mln dolarów, które wpadną do jego kieszeni.

Reklama

Słynny Pirat z Karaibów z pewnością jest usatysfakcjonowany kontraktem, który jest aktualnie najwyższym w historii, jeśli chodzi o promocję męskich perfum.

 

Johnny Depp - koło napędowe sprzedaży Dior Sauvage 

Jednak związek Depp x Dior nie jest i nie był korzystny tylko dla tego pierwszego. Johnny Depp, który reklamował zapach Dior Sauvage od jego premiery w 2015 roku, dokonał prawdziwego marketingowego cudu. Perfumy sprzedawały się jak świeże bułeczki od pierwszej reklamy z udziałem hollywoodzkiego aktora, a w trakcie trwania procesu Depp kontra Heard wyniki finansowe koncernu LVMH ze sprzedaży Dior Sauvage podskoczyły do rekordowych!

W procesie o zniesławienie Johnny'ego Deppa przeciwko Amber Heard w 2022 roku obroty działu perfum i kosmetyków firmy macierzystej LVMH wzrosły o 13 proc. w ujęciu organicznym do 3,70 mld dolarów – pisał Businnes of Fashion.

Nawet najbogatszy człowiek świata i szef LVMH, Bernard Arnault, uznał „wizerunek Johnny'ego Deppa” za jeden z głównych powodów, dla których Dior Sauvage odniósł „niezwykły sukces”.

Tym samym ponownie sprawdziła się „starożytna marketingowa zasada” - „nie ważne, co piszą, ważne, że piszą”.



Dior wspiera Johnny'ego Deppa 

Warto jednak dodać, że Dior – wspierając Johnny’ego Deppa w procesie – podjął spore ryzyko wizerunkowe, które wielokrotnie było krytykowane przez speców od PR i marketingu. Trzeba przyznać, że wiele światowych brandów w podobnej sytuacji rozwiązałoby kontrakt z gwiazdą. Francuski dom mody postanowił jednak stanąć pod stronie Deppa, wspierając go do samego końca procesu. Umowa Depp x Dior na kolejne trzy lata promocji Dior Sauvage jest przypieczętowaniem tej niezwykłej „marketingowej przyjaźni”.

Depp, Pattinson, Pitt - najdroższe kontrakty reklamowe w historii 

Jak już wspominaliśmy, umowa na 20 mln dolarów zawarta między Johnnym Deppem a marką Dior jest obecnie najwyższa w historii, jeśli chodzi o promocję męskich perfum. Tuż za nią plasuje się kontrakt Roberta Pattinsona, który za promowanie Dior Homme otrzymał 12 mln dolarów. Trzecie miejsce natomiast należy do Brada Pitta, który zgodził się promować zapach Chanel No. 5 za 7 mln dolarów.