Rekordowe przychody LVMH
Choć kryzys spowodowany wybuchem pandemii koronawirusa nie był łaskawy dla żadnego sektora przemysłowego, marki luksusowe straciły z tego powodu wyjątkowo wiele. Dziś, gdy wszystko – bardzo powoli – wraca do normalności, rynek dóbr luksusowych również odbija się od dna.
LVMH osiągnął w 2021 roku znaczny wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego. Zgodnie z rocznymi wynikami finansowymi francuskiego koncernu aktualne przychody za rok 2021 wynoszą 71,5 miliardów dolarów. W 2020 roku były one równe 49,7 miliardów dolarów.
- LVMH osiągnął niezwykłe wyniki w 2021 roku jeśli chodzi o stopniowe wychodzenie z kryzysu spowodowanego pandemią – powiedział w oficjalnym oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Bernard Arnault.
Butik Louis Vuitton w Sztokholmie / Shutterstock

Polecamy
Polecamy
Rynek produktów luksusowych w 2021 roku
Jakie wnioski wysuwają eksperci z wyników rocznych LVMH? Wszystko wskazuje na to, że popyt na produkty luksusowe nie traci na popularności, a ich atrakcyjność i trwałość wciąż przekonują do siebie najbardziej wymagających klientów.
W ubiegłym roku szczególnie dużym zainteresowaniem w grupie LVMH cieszyły się produkty z kategorii galanterii skórzanej oraz ubrań takich domów mody, jak: Dior, Louis Vuitton, Celine, Loewe oraz Fendi (34,3 mld dolarów zysku). Wzmocniony zakupem Tiffany&Co. dział zegarków i biżuterii odnotował natomiast zyski w wysokości 15,8 mld dolarów.

Kolejnym działem, w których wzrost zysków okazał się największy, były napoje alkoholowe. Wśród przodujących marek wymienia się: Moët & Chandon, Krug, Veuve Clicquot i Hennessy.
Rynek kosmetyków i perfum był jedynym działem, który nie przekroczył wyników z poprzednich lat.
Co ciekawe, LVMH wskazuje na różnice pomiędzy konsumentami pochodzącymi z Azji czy Stanów Zjednoczonych, gdzie odnotowuje się bardzo silny wzrost przychodów, a Europejczykami, którzy bardzo powoli ożywiają rynek marek luksusowych.
Polecamy
Przewidywania LVMH na 2022 rok
Po ogłoszeniu wyników rocznych przychodów LVMH, jego akcje wzrosły o 3,9 proc. Lider francuskiego koncernu – Bernard Arnault - przewiduje, że firma pozostanie na szczycie sektora luksusowego.
- Pomimo niepewności, które są związane z kolejnymi problemami zdrowotnymi na początku nowego roku, podchodzimy do niego z ufnością i jesteśmy przekonani, że LVMH pozostanie na doskonałej pozycji, która pozwoli na dalsze umacnianie swojej przewagi na światowym rynku produktów luksusowych – podsumował Bernard Arnault.
Spodobał Ci się Well.pl? Obserwuj nas na Instagramie: