Cartier Tank Française przywraca ducha Nowej Fali

W 1996 roku Cartier wypuścił na świat zegarek Tank Française, czyli delikatną wariację na temat klasycznego Tank „Normale”, który Luis Cartier stworzył na początku XX wieku. Projekt w mgnieniu oka zyskał popularność wśród całej śmietanki towarzyskiej ówczesnych czasów, kojarząc się z wolnością i kreatywnością paryskiej bohemy. 

Reklama

Cartier Tank Francaise / materiały prasowe Cartier Tank Francaise / materiały prasowe

Nowy Tank Française podrasowany został poprzez kilka nowoczesnych dodatków, ale w dużej mierze wciąż pozostaje wierny oryginałowi. Jego urok ewoluował wraz z szybkim tempem współczesnego świata, niosąc wątki klasycyzmu we wszystkim, czego tylko dotknie Cartier.

 

Cartier i nowy, jeszcze bardziej luksusowy Tank Française

Rami Malek w kampanii Cartier Tank Francaise / materiały prasowe Rami Malek w kampanii Cartier Tank Francaise / materiały prasowe

W latach 90-tych XX wieku Tank Française był zegarkiem stworzonym z licznych kątów i twardych linii. W nowej edycji wszystko się zmieniło, ale ogólny wygląd i styl wydają się równie wyjątkowe.

Tym razem kształty są nieco bardziej zaokrąglone, a wykończenia satynowe, dzięki czemu całość wydaje się jeszcze bardziej lśniąca i luksusowa. Korona natomiast została ozdobiona tak, aby pasowała do odgałęzień. Małe zmiany, ale istotne.

Rami Malek w kampanii Cartier / materiały prasowe Rami Malek w kampanii Cartier / materiały prasowe

Cartier jednak nie ma w zwyczaju tworzyć jakichkolwiek premier bez odpowiedniej pomocy. Tym razem marka przywołała ducha Francji, dzięki Ramiemu Malekowi oraz Catherine Deneuve!

 

Rami Malek i Catherine Denevue w kampanii Cartier Tank Française

Cartier Tank Francaise / materiały prasowe Cartier Tank Francaise / materiały prasowe

Paryż i cała jego magia od dekad kojarzyła się z kinem Nowej Fali. Nic dziwnego zatem, że marka zaprosiła do współpracy Ramiego Maleka jednego z najwybitniejszych aktorów nowego pokolenia  - oraz Catherine Deneuve, legendę francuskiego kina i słynną ikonę stylu.

Nowa kampania prezentuje Paryż takim, jakim chcielibyśmy go zapamiętać. Odnosi się do tematyki przemijania i nawiązuje kinematograficznymi ukłonami do kariery Catherine Denevue, która zaprezentowana jest z perspektywy twórczego świadka muzy – Ramiego Maleka.   

To opowieść o przypadku i zabawnych sztuczkach losu, które tworzą pomiędzy dwojgiem różnych osób z różnych pokoleń karmiczne powiązanie, scalające bieg historii.

Tank Cartier - ewolucja kultowego modelu na przestrzeni dekad / materiały prasowe Cartier Tank Cartier - ewolucja kultowego modelu na przestrzeni dekad / materiały prasowe Cartier

Owocem tego zbiegu stała się wyjątkowa sesja zdjęciowa oraz film, którego reżyserię Cartier zlecił brytyjskiemu filmowcowi Guyowi Ritchiemu. Jak miało brzmieć zatem ciche przesłanie kampanii Cartier?

 

Cartier łączy pokolenia niewidzialną linią czasu 

- Ten film jest wyrazem wizji zegarmistrzostwa Cartiera i ponadczasowości jego dzieł. To podróż w czasie, gdzie przeszłość i teraźniejszość łączą się dzięki Tank Française, prawdziwej ikonie przeszłości i teraźniejszości. To spotkanie francuskiego stylu, symbolizowanego przez Catherine Deneuve, z awangardowym, wolnym i legendarnym kinem, które przekazuje Rami Malek – powiedział  w oświadczeniu prasowym Arnaud Carrez, starszy wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Cartier.