Młodzi ludzie coraz chętniej kupują luksusowe podróbki i wcale się tego nie wstydzą! [NOWE BADANIA]
![Czy młodzi ludzie coraz chętniej kupują luksusowe podróbki? / Kin Shing Lai on Unsplash Młodzi ludzie coraz chętniej kupują luksusowe podróbki i wcale się tego nie wstydzą! [NOWE BADANIA]](https://pliki.well.pl/i/01/57/30/015730_r2_1320.jpg)
Coraz więcej klientów tzw. pokolenia Z decyduje się na kupno podróbek towarów luksusowych, szczególnie w kwestii markowej odzieży oraz akcesoriów. Z czego to wynika? Ich zdaniem oferty domów mody nie dostosowują się do rynkowych potrzeb i możliwości społeczeństwa. Zatem domy mody w najbliższej przyszłości mogą mieć poważny kłopot...
Podróbki - nowy trend wśród młodych ludzi
Kupowanie podróbek designerskich towarów już dawno temu zostało uznane za niedopuszczalne i rażące. Generacja Z zdaje się mieć na ten temat jednak inne zdanie. Jeszcze w 2019 roku 14 proc. młodych dorosłych przyznało, że przynajmniej raz w życiu zakupiło podrobiony towar. Dziś odsetek ten bazuje na zupełnie innych liczbach.
Zgodnie z badaniami Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) w ciągu zaledwie trzech lat sprzedaż podrabianych butów, torebek oraz odzieży największych domów mody wzrosła do prawie 40 proc.!
Co więcej, wśród około 22 tys. badanych osób w wieku od 15 do 24 lat 52 proc. z nich stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło podrobiony produkt - świadomie lub nie, a 27 proc. bez skrupułów odpowiedziało, że nie zwraca uwagi na to, czy towar jest podrabiany czy nie.
Generacja Z a podróbki
Pod względem rodzajów towarów, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy należały do najczęściej kupowanych przez osoby celowo poszukujące podróbek, największy odsetek stanowiła odzież i akcesoria (17 proc.), obuwie (14 proc.), sprzęt elektroniczny (13 proc.) oraz produkty kosmetyczne, higieny osobistej i perfumy (12 proc.).
EUIPO ustalił, że niezamierzony zakup podróbek – który stwierdziło 37 proc. respondentów - dotyczył „w zasadzie tych samych kategorii produktów”, przy czym zauważono, że niezamierzeni nabywcy „mają trudności w odróżnieniu towarów oryginalnych od podróbek”.
Pytanie pozostaje jedno: jeśli jesteśmy świadomi, że właśnie nabywamy sfałszowany produkt, dlaczego jest nam z tym dobrze?
Polecamy
Polecamy
"Kupuję podróbki, bo są tanie"
Zdaniem EUIPO powodem tak chętnego zakupu podróbek są ceny oryginałów. Prawie jedna trzecia respondentów, którzy celowo kupowali podróbki w ciągu ostatnich 12 miesięcy, stwierdziła, że „przestanie to robić, jeśli oryginalne produkty będą dostępne w niższych cenach”.
Taki sam odsetek ankietowanych zaznaczył, że gdyby podróbki były towarem niskiej jakości, z pewnością nie zdecydowaliby się na zakup.
Poza tym, prawie jedna czwarta respondentów stwierdziła, że zrezygnowałaby z kupna podróbek, gdyby doświadczyła cyberoszustwa, cyberzagrożenia, lub gdyby miała do czynienia z niebezpiecznym produktem.
Jeśli chodzi o to, co napędza wzrost kupowania podrabianych zakupów, EUIPO stwierdza, że jest to prawdopodobnie wynik „szeroko udokumentowanego wzrostu zakupów online podczas pandemii COVID-19 i potencjalnego niedoboru produktów w niektórych sklepach fizycznych”. I być może tak jest.
Naszym zdaniem jednak podróbkowy trend, zamiast tracić na popularności, z czasem może się nasilić, ponieważ marki luksusowe nieustannie podnoszą ceny swoich produktów ze względu na globalną inflację i problemy związane z łańcuchem dostaw. Na obniżki zatem nie ma co liczyć.
Popularne
- 1 "Nawilżająca kanapka" - kobiety pokochały nowy nieinwazyjny sposób na zmarszczki
- 2 Leopardy dla Ukrainy: Dlaczego lamparcie cętki opanowały Instagram? #FreeTheLeopards
- 3 Lipgloss nails to najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?
- 4 Kradzież w butiku Balenciagi. Torebki były warte 90 tys. dolarów
- 5 Kim Kardashian kupiła cenną pamiątkę po księżnej Dianie. To ametystowy krucyfiks
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Egipt: Archeolodzy odkryli najstarszą i "najlepiej skompletowaną" mumię świata. Ma 4300 lat!

Co robią ludzie sukcesu w piątek wieczorem? Zawsze pamiętają o tych 10 krokach

Tiffany & Co. x Nike Air Force 1? Wygląda na to, że szykuje się wielka współpraca!

Regé-Jean Page najprzystojniejszym mężczyzną świata. To udowodnione naukowo!
