Mata został ambasadorem adidas Originals

Adidas Originals ogłasza współpracę z Matą. Najpierw na początku czerwca na ulicach Warszawy pojawiły się tajemnicze plakaty z enigmatycznym hasłem „MATA :) + ADIDAS = ?????” sygnowane logo producenta odzieży, a teraz marka poinformowała w oficjalnym komunikacie o tym, że Matczak został jej ambasadorem.

Reklama

„Po zeszłorocznej współpracy przy koncercie na warszawskim Lotnisku Bemowo – największym koncercie solowego artysty w historii polskiej muzyki, adidas Originals postanowił iść́ tropem wieloletniej tradycji wspierania muzyków, którzy idą̨ pod prąd i inspirują̨ miliony jak Beyonce czy Pharell Williams i zaprosić Michała do współpracy jako ambasadora marki” – czytamy w komunikacie adidasa.

Marka zapowiedziała też szereg wspólnych działań z młodym raperem, których efekty poznamy najprawdopodobniej w drugiej połowie tego roku.

Współpraca Maty i McDonald's

 

To już druga współpraca reklamowa Maty z marką o światowym zasięgu. Pod koniec 2021 r. Matczak został ambasadorem McDonald’s, a w lokalach sieci fast food pojawiły się „Zestawy Maty” składające się z potrójnego cheesburgera (Potrójny Ch33sburger), średnich frytek oraz Vanilla Matcha Latte (Matchak Latte).

Mimo kontrowersji wokół współpracy i zarzutów, że raper promuje niezdrowe jedzenie wśród swoich fanów i wspiera markę przyczyniającą się do kryzysu klimatycznego, zestaw cieszył się ogromną popularnością.

Mata zapowiada nową trasę koncertową

Pod koniec maja w serwisach streamingowych i na YouTube pojawił się nowy utwór i teledysk Maty pt. "Patoprohibicja". Raper na swoim Instagramie zapowiedział też tegoroczną trasę koncertową MATA TOUR 2022, która rozpocznie się 14 lipca koncertem we Wrocławiu. Matczak wystąpi także m.in. w Krakowie, Kołobrzegu, Gdańsku i Lublinie.

Mata to obecnie najpopularniejszy raper w Polsce i jeden z najpopularniejszych artystów w ogóle. Jego debiutancki album "100 dni do matury" uzyskał status diamentowej płyty, z kolei jego drugi krążek "Młody Matczak" pokrył się podwójną platyną jeszcze przed startem oficjalnej sprzedaży. Płyta stała się też najpopularniejszym albumem roku 2021 w serwisie Spotify, a sam Mata zyskał status najpopularniejszego artysty na platformie.

Pierwszy koncert promujący płytę "Młody Matczak" pobił natomiast frekwencyjny rekord Polski dla solowego występu rapera – na płycie lotniska Bemowo pojawiło się między 30 a 40 tys. osób.