Córka Amancio Ortegi nowym prezesem Inditex

Marta Ortega jest związana z Inditexem już od 15 lat. Swoją karierę rozpoczęła jako asystentka w firmie Bershka, skąd szybko przeniosła się na linię największych profesjonalistów w firmie.

Reklama

Ma na swoim koncie kilka wspaniałych kampanii, w tym wprowadzenie w ofertę Zary linii premium. Córka założyciela Inditexu podkreśla, że zawsze chciała poświęcić życie na budowanie imperium zapoczątkowanego przez rodziców.

- Zawsze mówiłam, że poświęcę swoje życie na budowanie spuścizny moich rodziców. Żyję i oddycham tą firmą od dzieciństwa. Uczyłam się od najlepszych profesjonalistów, z którymi miałam okazję współpracować przez 15 lat – podkreśla Marta Ortega w wywiadzie dla BBC.

Dziedziczka fortuny uważana jest za jedną z osób, które ściśle przyłożyły się do wzmocnienia wizerunku marki. Mimo to, decyzja wprowadzenia nowego prezesa jest dla wielu specjalistów bardzo niepokojąca. Ze względu na sytuację na rynku większość światowych holdingów zaczyna tracić na wartości.

- Uważamy, że czasy nie są najlepsze. Zarówno Marta Ortega, jak i dyrektor generalny Oscar Maceiras, muszą udowodnić, że potrafią kierować tak wielką firmą w środku kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19 – mówią eksperci z firmy Kepler.

Inditex - gigant rynku odzieżowego w Europie

Inditex został założony przez Armancio Ortegę i jego byłą żonę Rosalię w 1975 roku. Firma trzyma pieczę nad wieloma znanymi markami, w tym Zara, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Pull&Bear, Stradivarius czy Uterque.

Według sondaży prowadzonych przez Forbes jeszcze kilka lat temu założyciel jednego z największych gigantów holdingu odzieżowego był najbogatszym człowiekiem w całej Europie.

- Inditex, do którego należą także takie marki jak Pull&Bear i Stradivarius, zdominował ulice handlowe na całym świecie, z ponad 6600 sklepami. Większość odzieży jest produkowana w pobliżu hiszpańskiej siedziby głównej koncernu lub w pobliskich krajach, takich jak Portugalia, Maroko i Turcja, co pomaga firmie osiągnąć słynny szybki czas reakcji na nowe trendy w modzie – twierdzi BBC.