LVMH odpowiada na kryzys energetyczny 

LVMH planuje zmniejszyć zużycie energii w całej swojej firmie o 10 proc. – zapowiadają przedstawiciele koncernu, dodając, że pierwszy etap to wdrożenie oszczędności w samej Francji. Następnie plan obejmie całą Europę.

Reklama

Na czym dokładnie ma polegać Energy Reduction Plan? Gigant dóbr luksusowych zapowiedział, że w najbliższym czasie w butikach brandów należących do LVMH (m.in. Dior, Celine, Givenchy czy Kenzo) zostaną wygaszone wszystkie światła w godzinach od 22.00 do 7.00. Podobne ograniczenia zostaną wprowadzone na terenie biur, natomiast od października 2022 roku światła zostaną zgaszone od godziny 21.00 wieczorem.

Co więcej, LVMH zobowiązał się również do obniżenia temperatury w zakładach przemysłowych o 1 stopień Celsjusza i podniesienia jej o 1 stopień latem.

- Co prawda nasza grupa zużywa bardzo mało energii, ale jesteśmy świadomi, jak nasze decyzje mogą zmobilizować inne firmy do podobnych działań. Plan Efektywności Energetycznej to bezprecedensowy wysiłek, który, mamy nadzieję, będzie miał pozytywny wpływ na cały sektor, a także inne obszary gospodarki – powiedział Antoine Arnault.

- Dzisiaj działamy w bardzo konkretny sposób, aby odpowiedzieć na bezprecedensowy kryzys energetyczny, przed którym stoimy – dodał.

Emmanuel Macron zachęca francuskie firmy do "trzeźwości energetycznej"

Jak już wspomnieliśmy, prezydent Francji Emmanuel Macron wezwał do zmniejszenia zużycia energii we Francji o 10 procent i mówił o potrzebie „trzeźwości energetycznej”. Na podobny krok, co LVMH decyduje się coraz więcej firm, szukając jednocześnie innych, niskoemisyjnych lub odnawialnych źródeł energii.