Luksusowe perfumy odporne na kryzys. Producenci liczą potężne zyski!

Kryzys ekonomiczny? Nie dla producentów luksusowych perfum, którzy w 2022 r. odnotowali potężne wzrosty sprzedaży zarówno w segmencie zapachów damskich, jak i męskich. Z czego wynika ta sytuacja?
Luksusowe perfumy a kryzys ekonomiczny
Choć skutki inflacji dotknęły w tym roku większości branż, to jednak producenci luksusowych perfum nie mogą na nie narzekać. Według raportu firmy NPD Group sprzedaż ekskluzywnych zapachów damskich w pierwszym półroczu 2022 r. wzrosła bowiem o 137 procent w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, z kolei męskich – o 100 procent.
Drugie półrocze z pewnością również zakończy się sukcesem – w końcu listopad i grudzień to miesiące, w których segment luksusowych perfum przeżywa największy rozkwit. O ile jednak takie wzrosty łatwo wytłumaczyć przedświąteczną gorączką zakupową, o tyle sukces branży w pierwszym półroczu nie jest już taki oczywisty.
Polecamy
Luksusowe perfumy 2022 - branża kwitnie
Według autorów raportu jednym z głównych powodów może być fakt, że na początku 2022 roku nastąpiło ostateczne poluzowanie obostrzeń pandemicznych.
Co za tym idzie, ludzie po dwóch latach spędzonych głównie w domach tym chętniej i intensywniej powrócili do życia towarzyskiego, celebrując każde wyjście ze zdwojoną siłą – także poprzez ubiór i perfumy.
Jednocześnie wielu ludzi uznało, że po wyczerpującym okresie pandemii należy im się odrobina rozpusty. I tu znów, drogie perfumy zaspokajały za jednym zamachem potrzebę zadbania o siebie oraz dogodzenia sobie.
Jest wreszcie też trzeci powód. W przeszłości klienci podchodzili do zakupu luksusowych perfum z delikatną rezerwą - nie mogli być bowiem pewni, że wybrany zapach na pewno trafi w ich gusta. Obecnie jednak problem ten został rozwiązany przez marki takie jak CopyCat, które umożliwiają zakup kilku testowych próbek wybranych perfum przez kupnem właściwego flakonu.
Czy jednak trend wzrostowy w branży perfum utrzyma się w 2023 r.? Wiele wskazuje na to, że tak, w końcu miłość do luksusu wśród konsumentów na pewno nie spadnie, podobnie jak chęć do dogadzania sobie - zwłaszcza we wciąż niepewnych czasach.
Polecamy
Popularne
- 1 "Nawilżająca kanapka" - kobiety pokochały nowy nieinwazyjny sposób na zmarszczki
- 2 Leopardy dla Ukrainy: Dlaczego lamparcie cętki opanowały Instagram? #FreeTheLeopards
- 3 Lipgloss nails to najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?
- 4 Kradzież w butiku Balenciagi. Torebki były warte 90 tys. dolarów
- 5 Kim Kardashian kupiła cenną pamiątkę po księżnej Dianie. To ametystowy krucyfiks
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Egipt: Archeolodzy odkryli najstarszą i "najlepiej skompletowaną" mumię świata. Ma 4300 lat!

Co robią ludzie sukcesu w piątek wieczorem? Zawsze pamiętają o tych 10 krokach

Tiffany & Co. x Nike Air Force 1? Wygląda na to, że szykuje się wielka współpraca!

Regé-Jean Page najprzystojniejszym mężczyzną świata. To udowodnione naukowo!
