Torebka Louis Vuitton, Lea Seydoux i... Monet 

Lea Seydoux i ponadczasowa Louis Vuitton Capucines na tle impresjonistycznych arcydzieł Claude’a Moneta – tak w skrócie opisać można najnowszą kampanię francuskiego domu mody, która w całości została zrealizowana w paryskim Musée de l’Orangerie. Za zdjęcia odpowiada Steven Meisel, a stylizacje opracowała Marie-Amelie Sauve.

Reklama

Nieruchoma fotograficzna opowieść została uzupełniona o krótki film „Kocham cię zawsze na zawsze”, w którym Lea Seydoux spaceruje po paryskiej świątyni sztuki, a w tle sączy się przebój Donny Lewis.

 

Nowy model klasycznej torebki – z kilkoma odświeżonymi detalami – idealnie prezentuje się na tle monetowskich lilli wodnych, a stylizacje Lei Seydoux są tylko uzupełnieniem tych ponadczasowych zdjęć.

Lea Seydoux w kampanii Louis Vuitton Capucines - Lato 2022 / materiały prasowe Lea Seydoux w kampanii Louis Vuitton Capucines - Lato 2022 / materiały prasowe

 

 Luksusowa torebka jak dzieło sztuki? 

Co prawda, wielu znawców mody uważa, że pomysł „zabrania” torebki i modelki do muzeum jest dość banalny. Tym bardziej, że podobną sesję – tylko, że z dziełami malarstwa współczesnego – Steven Meisel stworzył zaledwie kilka miesięcy wcześniej. Mimo wszystko, warto docenić ten pomysł i spojrzeć na całą kampanię ze znacznie szerszej perspektywy.

Te kilka zdjęć – choć prostych w formie i przekazie – idealnie wpisuje się w najnowsze trendy i kierunki, w których podążać chce rynek dóbr luksusowych. Wiele domów mody w ciągu kilku ostatnich lat kompletnie zmieniło swoje plany biznesowe na przyszłość. W obliczu kryzysu klimatycznego, pandemii i problemów ekonomicznych zamiast brać udział w wyścigu fast fashion szuka w swojej ofercie produktów – ikon. Mają one być symbolami danej marki, „świętymi Graalami” domu mody pożądanymi przez wielu a dostępnymi dla niewielu.

Lea Seydoux w kampanii Louis Vuitton Capucines - Lato 2022 / materiały prasowe Lea Seydoux w kampanii Louis Vuitton Capucines - Lato 2022 / materiały prasowe

Właśnie w tym kierunku podążają takie domy mody, jak Chanel, Saint Laurent czy chociażby Louis Vuitton, a klasyczna torebka Capucines to idealna kandydatka na torebkę – ikonę. Jak docenić jej klasę, elegancję i ponadczasowość? Zabrać do muzeum, w którym prezentowane są największe dzieła sztuki!