Kasia Tusk otwiera second-hand

Tony odzieży gromadzone na pustyniach, nieetyczne warunki pracy w szwalniach czy ogromny ślad węglowy – szkodliwość fast fashion martwi już nie tylko ekologów. Z tego powodu coraz więcej osób w swoich codziennych wyborach konsumenckich szuka bardziej zrównoważonych alternatyw. Teraz jedną z nich jest nowy second-hand Kasi Tusk - La Rondé.

Reklama

- Przez ostatnie dwa lata sporo myślałam o tym, że ideę mody cyrkularnej „kupują” wszyscy. Dlaczego więc nie wszyscy z niej korzystają? Ponad połowa Polaków nigdy nie kupuje w second-handach – pisze Kasia Tusk na swoim blogu Make Life Easier, zapowiadając otwarcie sklepu La Rondé.

Kasia Tusk przyznała, że jako studentka często korzystała ze sklepów typu second-hand ze względu na oszczędność. Z czasem jednak przestała do nich zaglądać, podobnie jak reszta społeczeństwa. Przenieśliśmy swój zakupowy zmysł przede wszystkim na sieciówki.

Dziś jednak sytuacja wygląda już inaczej. Miłośnicy mody na całym świecie coraz chętniej korzystają ze sklepów z ubraniami z drugiej ręki. Nie zawsze też kierują się tylko i wyłącznie niską ceną. 

- Chciałabym, abyśmy kupowali rzeczy używane nie dlatego, że musimy, ani dlatego, że nasze sumienie nie pozwala nam zrobić inaczej. Moim celem jest, aby kobiety zaczęły kupować odzież z drugiego obiegu, bo chcą i lubią. Aby stała się ona ich pierwszym wyborem – tłumaczy Kasia Tusk.

I tak zrodził się pomysł na powstanie sklepu internetowego La Rondé, czyli „obieg”, w którym dostaniemy wyłącznie ubrania, które wcześniej używał już ktoś inny.

 

La Rondé – nowy biznes Kasi Tusk

Jak przyznaje Kasia Tusk, poprzez śledzenie mediów społecznościowych i dyskusje z różnymi osobami, zauważyła, że Polacy przestali kupować w second-handach z kilku powodów, m.in. przykrego zapachu wewnątrz, straty czasu czy nawet myśli typu „stać mnie na nowe”.

La Ronde La Ronde

- Ułatwiamy ten proces i oferujemy Wam skrupulatnie przygotowaną selekcję ubrań. Moda z drugiego obiegu może być piękna i użyteczna – misją La Rondé jest wyręczenie konsumentek z tego, co w zakupach ubrań używanych najbardziej uciążliwe. Dzięki temu projektowi nie musisz szukać, aby znaleźć – czytamy na „Make Life Easier”.

Ale to nie wszystko...

 

Second-hand premium

Jednak La Rondé to nie tylko miejsce dla fanek mody vintage. To miejsce dla tych, którzy do tej pory z second-handów nie korzystali wcale. 

La Ronde La Ronde

- La Rondé chce zaprosić również te bardziej wymagające Klientki, które stawiają na zrównoważoną modę, ale trudno im znaleźć wartościowe ubrania z drugiego obiegu. Nie tylko ze względu na bariery związane z nieprzyjemnymi doświadczeniami w second-handach, ale również na brak pewności, czy dany zakup spełni ich oczekiwania – tłumaczy Kasia Tusk.

W asortymencie La Rondé znajdziemy dobrej jakości bluzki, koszule, spodnie, sukienki, płaszcze, które określić można jednym słowem: JAKOŚĆ.  Nie znajdziecie tu wielu gorących trendów, czy ekstrawagancji. Kasia Tusk postawiła na ponadczasowe modele, które doskonale sprawdzą się w szafie kapsułowej. Dla Kasi Tusk nie liczy się ich marka, tylko skład materiałów.

Make Life Easier Make Life Easier

 

Jak funkcjonuje sklep La Rondé?

W stworzeniu La Rondé Kasi Tusk pomogły prawdziwe mistrzynie w wyszukiwaniu perełek z drugiej ręki, m.in. Oliwia Kijo i Kasia Szymków. To właśnie one są odpowiedzialne za pojawiający się w ofercie sklepu asortyment, który do klienta zostaje dostarczony już odświeżony i pięknie zapakowany.

- Nie tworzymy więc nowych kolekcji, ale kolekcjonujemy unikalne modele. Zamiast szwalni mamy intuicję. Wiemy, że aby znaleźć coś fajnego, niezbędny jest duży nakład czasu, wyczucie tego, co klasyczne i umiejętność rzetelnej oceny – kroju poprzez jakość materiałów aż po najdrobniejsze detale – czytamy na „Make Life Easier”

Wewnątrz sklepu funkcjonuje także system napraw wszelkich uszkodzonych w ubraniach detali – od przerabiania rękawów, przez doszywanie guzików, aż po cerowanie podszewek.

La Rondé działa na zasadzie klasycznego sklepu internetowego, w którym wybieramy produkt, wkładamy go do koszyka, płacimy i czekamy na dostawę do domu. Jak zapowiada Kasia Tusk, już wkrótce ruszy także pierwszy tydzień tematyczny: „jesienne marynarki”.