Kosmetyki z Azji - K-Beauty 

Sekret nieskazitelnej cery Koreanek to mieszanka odpowiednio ułożonego planu pielęgnacyjnego, miłości do siebie i profesjonalnych produktów kosmetycznych – ale co w tym kontekście oznacza słowo „profesjonalne”?

Reklama

Założyciele marek kosmetycznych w Korei Południowej zaznaczają, że pierwszą i najważniejszą cechą ich produktów jest świetna jakość. Etos pracy producentów kosmetyków opiera się na stworzeniu przemysłu wykorzystującego składniki, które zmniejszają stany zapalne i kochają skórę – są to m.in. niacynamid, yuzu czy brzoza.

Ważnym aspektem jest także korzystanie z potencjału ekstraktów roślinnych i odzwierzęcych. Chodzi przede wszystkim o śluz ślimaka, który od wielu lat dominuje w składach kosmetyków koreańskich.

A zatem wszystko wskazuje na to, że pielęgnacja oparta na produktach K-beauty niezaprzeczalnie pomoże w uzyskaniu jak najlepszych rezultatów – ale na które marki powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

Oto top 6 koreańskich marek, który szturmem podbiły świat beauty!

1. IT’S SKIN

Marka została stworzona przez dermatologów z Uniwersytetu Medycznego w Seulu. Łączy w sobie dwie bardzo istotne dla skóry kwestie: naturalne składniki oraz innowacyjne osiągnięcia dermatologii klinicznej.

W swoich kosmetykach wykorzystuje m.in. wspomniany już śluz ślimaka, ekstrakt z drożdży, wyciąg z gniazd jaskółczych czy antarcticinę. Co więcej, producenci uważają, że ich produkty sprawdzą się w przypadku każdego rodzaju skóry i w każdym wieku.

Kosmetyki marki dostaniemy stacjonarnie np. w drogeriach Hebe czy Kontigo oraz w sklepach online - Cocolita, MiniShop czy Beautikon.

2. LANEIGE

Kolejna marka warta uwagi to prawdziwy hit wśród TikTokerów. Laneige została stworzona przez jedną z największych koreańskich firm kosmetycznych – Amore Pacific.

Producenci zaznaczają, że ich kosmetyki słyną z innowacyjności oraz nieszablonowości – co to oznacza? Bazują przede wszystkim na wykorzystaniu udowodnionego klinicznie działania Optymalnej Wody Termalnej. Produkty przeznaczone są do skóry odwodnionej, szarej i z nadmiernym łojotokiem.

Kosmetyki Laneige w Polsce dostaniemy w drogeriach stacjonarnych Sephora oraz online, np. na stronie Cosibella.

 

3. MIZON

Kosmetyki Mizon zostały stworzone przy współpracy zespołu naukowców, kosmetologów i dermatologów. Wszystkie produkty bazują na nowoczesnych technologiach i naturalnych składnikach, w tym ekstrakcie ze śluzu ślimaka, zielonej herbacie, aloesie i papai.

Wszystkie kosmetyki marki dostępne są na oficjalnej, polskiej stronie Mizon oraz w stacjonarnych i internetowych drogeriach m.in. Douglas i Notino.

4. Peach & Lily

Marka Pech & Lily została stworzona przez Alicie Yoon, która co miesiąc spotyka się z naukowcami z laboratoriów badawczo-rozwojowych, wprowadzając wszystkie nowinki technologiczne podczas tworzenia kosmetyków.

Firma bardzo dba o jakość produktów, dlatego każdy kosmetyk podlega rygorystycznym testom, w wyniku których zwykle jedynie 5 proc. spośród nich trafia do sprzedaży. W ten sposób twórcy chcą zapewnić swoich klientów, że wszystko zadziała zgodnie z opisem na opakowaniu. 

Kosmetyki Peach & Lily są dostępne w Polsce jedynie w sprzedaży online, np. drogerii Looktop.

 

5. GLOW RECIPE

Glow Recipe to jedna z najbardziej instagramowych marek koreańskich. Widzimy je wszędzie – choć zwykle treści z nią związane publikowane są przez zagranicznych influencerów.

Christine Chang i Sarah Lee, które przez wiele lat pracowały dla L'Oreal, założyły w 2017 roku markę kosmetyków owocowych Glow Recipe. Podkreślając pojedynczy owoc jako gwiazdę każdego produktu, kultowym faworytem klientów stała się maska Watermelon Glow.

W Polsce marka jest dostępna jedynie w sprzedaży online, w drogerii Lipstickshop, Pro-Makeup oraz Looktop.

6. SOME BY MI

Marka Some By Mi bazuje na wykorzystaniu kwasów AHA, BHA oraz PHA. Większość kosmetyków przeznaczona jest do pielęgnacji twarzy, ale w odróżnieniu od innych firm, producenci stawiają przede wszystkim na działanie „od środka”.

Największym faworytem miłośniczek pielęgnacji stał się kultowy już tonik Matcha.

Kosmetyki marki w Polsce są dostępne jedynie w sprzedaży online, m.in. w drogerii Cocolita, Topestetic czy Notino.