Polka pokochała piękną bieliznę

Aleksandra Nagel – Well.pl: Czy Polki kupują luksusową bieliznę, a tym samym chcą wyglądać dobrze, nawet w zaciszu własnego domu, sypialni, alkowy?

Reklama

Paulina Zawadzka – Ammalfi: Zdecydowanie tak. Rynek bielizny na świecie wyniósł w 2022 roku około 88 miliardów dolarów, więc to są ogromne wartości, a w Polsce widać doskonale wpływ tego wzrostu. Kobiety doceniają to, co noszenie dobrze dopasowanej, pięknej bielizny daje nam w zamian.

A co nam daje?

Chociaż zazwyczaj bielizna nie jest widoczna, może ona znacząco wpływać na nasze samopoczucie w ciągu dnia. Świadomość tego, że mamy na sobie ulubioną, piękną i komfortową bieliznę może dodać nam pewności siebie.  Nie raz radziłam bliskim kobietom, aby w ważny dzień, założyły swoją ulubioną bieliznę, w której czują się najlepiej. Niejedna z nich wróciła do mnie z informacją, że to działa! To nasza tajna broń. (śmiech). Kobiety czują się dobrze, gdy np. mają dobrze dobrany biustonosz. Za tym kryje się szereg korzyści, nie tylko sam biust wygląda dobrze, ale modelowana jest cała sylwetka. Wpływa to także na talię, na to jak się układają na ciele ubrania, jak poruszają się ramiona.

To, co jednak najważniejsze - dobór bielizny ma wpływ też na zdrowie. Źle dobrany biustonosz, taki, który uciska piersi, może powodować uszkodzenia biustu, a nawet zwłóknienia wewnątrz piersi, które po latach mogą prowadzić do powstawania niebezpiecznych zmian. Dobrze dobrana bielizna to nasz komfort, nasze zdrowie, to jest nasza kobiecość – szereg atutów.

Rozmawiamy zimą, czyli w momencie, w którym bielizna na ogół jest mniej widoczna. Chowamy ją zwykle pod grubymi wełnianymi swetrami, warstwami „ciepłej cebulki”. Czy Polki inaczej noszą i kupują bieliznę latem, a inaczej – brzydko mówiąc – w tzw. sezonie grzewczym?

Jesienią i zimą także zwracamy uwagę na bieliznę. Jeśli chodzi o segment bielizny premium, który my jako Ammalfi reprezentujemy w Polsce, bielizna staje się ważnym elementem stylizacji. Przestaje być ukrywana, a kobiety chętniej ją eksponują. Coraz częściej widzimy czarne i kolorowe biustonosze z widocznymi zdobieniami, paseczkami wystającymi spod koszuli czy białego T-Shirtu. Takie elementy garderoby możemy połączyć w subtelny i delikatny sposób. Ogromną popularnością cieszą się aktualnie koronkowe body, przez rynek traktowane jako bielizna. Świetnie sprawdzają się jako element stylizacji zarówno codziennej, jak i na wieczór.  Body lub biustonosz w formie braletki możemy też na przykład założyć do jeansów z wysokim stanem i eleganckiej marynarki.

Projektanci ułatwiają nam eksponowanie bielizny. Weźmy pod uwagę chociażby przezroczystą koszulę, pod którą zakładamy piękny stanik, nawet w kontrastowym kolorze – to świetnie wygląda.

Cosabella-x-Eloquii - kolekcja / materiały prasowe Cosabella-x-Eloquii - kolekcja / materiały prasowe

Dojrzała kobieta i odważna, zmysłowa bielizna 

Eksponowanie bielizny stereotypowo kojarzy się wielu osobom z młodymi kobietami, nastolatkami z idealną figurą. Czy polska dojrzała kobieta też się na to decyduje?

Tak, a widzimy to chociażby po wynikach sprzedaży jednej z reprezentowanych przez nas marek – Cosabelli. To tradycyjna, rodzinna włoska marka bielizny premium, która oferuje szereg produktów w przeróżnych rozmiarach. Ich topowe staniki są produkowane w ramach kilku linii dla kobiet o każdym typie sylwetki: dla osób o bardzo dużych biustach, o bardzo małych biustach, o szerokich ramionach i małym biuście itd.

Nie tylko młode dziewczyny poszukują seksownej bielizny i są otwarte na jej eksponowanie. Przeciwnie - kobiety dojrzałe, świadome swojego ciała i kobiecości doceniają zmysłowe kroje i chętnie eksperymentują.

Cosabella to głównie koronki. Przyznam szczerze, że nie jestem do nich przekonana. Są zmysłowe, ale mało wygodne... 

Współczesne koronki premium to zupełnie inny wymiar niż te, które znajdziesz w sieciówkach! Są miękkie, niesłychanie wygodne, nie uwierają, nie gryzą. Podczas wyboru bielizny koronkowej warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, aby była przyjemna w dotyku, nie powodowała dyskomfortu. Ważny jest też skład  – im większy jest procent elastanu, tym wygodniejsza jest koronka. Najwyższej jakości koronki premium możemy znaleźć m.in. w ofercie marki Cosabella, albo też francuskiej bielizny z segmetu premium LIVY, łączącej wygodę oraz luksusowe materiały i niesamowite kroje. Koronki stały się produktem codziennego użytku. Choć zmysłowe, noszone są niemal każdego dnia przez nasze klientki!

Biustonosz marki LIVY / materiały prasowe Biustonosz marki LIVY / materiały prasowe

Topowy produkt koronkowy, który pokochały wasze klientki to…?

Na pierwszym miejscu jest koronkowe body od francuskiej marki LIVY, która charakteryzuje się odważnymi projektami, wykonanymi ręcznie z niezwykłą precyzją. Markę wprowadziłyśmy do Polski w tym roku, ale produkty LIVY już są bestsellerami. Znakami rozpoznawczymi bielizny LIVY są wysoka jakość materiałów z francuskich fabryk rzemieślniczych, bardzo dobrze przemyślane, unikatowe kroje i precyzyjne wykonanie. Wszystkie te czynniki sprawiają, że każda kobieta w bieliźnie od tej marki czuje się bardzo komfortowo, a zarazem podkreśla swoją kobiecość. Zresztą - jak mówi sama założycielka marki – LIVY ma podkreślać charakter każdej kobiety. Powstała, by ją wspierać i dać narzędzie do wyrażania siebie – to jej misja. Nas to podejście bardzo ujęło.

Kolejnym niesamowitym produktem uwielbianym przez Polki są koronkowe majtki Cosabella w rozmiarze one size.

Biustonosz Cosabella / Well.pl Biustonosz Cosabella / Well.pl

Koronkowe majtki one size

Serio. Majtki mogą mieć one size?

To niesamowita linia. Sama nie mogłam w to uwierzyć, ale testowałyśmy je na najróżniejszych sylwetkach i na każdą były dobre. Na wszystkie pasują! (śmiech).

Mówisz o Cosabelli, ale nie jest to marka rozpoznawalna w Polsce. Na jakie marki bielizny najczęściej decydują się Polki?

Widząc, jak bardzo rozwija się rynek bieliźniany w Polsce, Ammalfi Fashion postanowiło przeprowadzić badanie ankietowe w celu sprawdzenia, jaką bieliznę lubią i wybierają Polki. W raporcie przygotowanym na podstawie tego badania wyraźnie widać, że wśród lubianych przez konsumentki marek bieliźnianych pojawiło się wiele popularnych sklepów sieciowych, przede wszystkim ze względu na ich dostępność w całym kraju i stosunkowo niskie ceny. Widzimy jednak również znaczący wzrost zainteresowania markami premium i luxury. Kobiety w Polsce coraz bardziej świadomie podchodzą do wyboru bielizny, kupują mniej, a jednocześnie są w stanie zainwestować w lepszą jakość, w produkt, który posłuży im dłużej.  

Jak często polskie kobiety kupują bieliznę i czym się kierują przy jej wyborze?

Najczęstszą motywacją do zakupu nowej bielizny jest po prostu zużycie wcześniej posiadanej, jednak Polki uwielbiają również wyprzedaże i to podczas nich decydują się na bardziej spontaniczny zakup. Z naszego badania wynika również, że co piąta Polka kupuje nową bieliznę z powodu zmiany rozmiaru.

Zdecydowana większość Polek (67 proc.) zaznaczyła, że dokonuje zakupu bielizny raz na kilka miesięcy. Niespełna 20 proc. z kolei kupuje tę kategorię produktów średnio raz na miesiąc.

Szukając odpowiedniej bielizny, myślą przede wszystkim o komforcie, następnie o jakości i o konkretnym designie. Sama marka bielizny schodzi na drugi plan, nie ma ona aż tak dużego znaczenia. Trendy modowe są ostatnim czynnikiem, jaki wpływa na wybór bielizny. Najważniejsza jest jednak jakość i wygoda.

Jak Polki kupują bieliznę? Rozmowa Aleksandry Nagel i Pauliną Zawadzką / Well.pl Jak Polki kupują bieliznę? Rozmowa Aleksandry Nagel i Pauliną Zawadzką / Well.pl

Jeśli chodzi o odzież, od kilku sezonów coraz bardziej popularne jest budowanie tzw. „szafy kapsułowej”, w której wszystko jest bardzo uniwersalne i minimalistyczne, pasuje do wszystkiego i może być wykorzystywana do wielu stylizacji. Czy podobnie jest na rynku bielizny – tu również panuje ponadczasowość, uniwersalność i minimalizm?

Owszem, klientki starają się kupować na tyle uniwersalne modele, żeby sprawdzały się do wielu stylizacji, ale też by były trwałe. Chodzi nie tylko o ekonomię, ale również stopniowo – coraz częściej – o aspekt ekologiczny. Polskie klientki szukają produktów i marek, które nie są aż tak bardzo szkodliwe dla środowiska.

Kierują się w stronę jakości, bo chcą mieć pewność, że będą używać danego modelu bielizny dłużej niż tego z sieciówki. Dlatego też w Ammalfi Fashion pracujemy teraz nad tym, aby odpowiadając na potrzeby i oczekiwania konsumentek, w najbliższej przyszłości wprowadzić na polski rynek całkowicie ekologiczną markę bielizny premium.

Jako osoba odpowiedzialna za dystrybucję wielu marek premium na terenie Polski, z pewnością selekcjonujesz produkty pod kątem upodobań. Są rzeczy, które kompletnie nie sprzedają się w Polsce?

Kolor biały na przykład kompletnie sobie nie radzi, jeśli chodzi o sprzedaż. Być może wynika to z tego, że nawet w przypadku białych ubrań doskonale sprawdza się bielizna cielista, a nie biała.

To jaki kolor jest najpopularniejszy, jeśli chodzi o bieliznę w Polsce?

Czarny. Z raportu Ammalfi Fashion nt. nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych związanych z wyborem bielizny wśród Polek wynika, że niespełna 80 proc. respondentek, które wzięły udział w naszym badaniu, zaznaczyło właśnie ten kolor. To samo potwierdzają nasze wyniki sprzedażowe. W bieliźnie czarny kolor to klasyka.  

Modne czarne body / Well.pl Modne czarne body / Well.pl

Jeszcze kilkanaście lat temu kobiety decydowały się na zakup bielizny z myślą o swoim partnerze. Bielizna miała się podobać ukochanemu. Czy nadal Polki kupują bieliznę dla swojego faceta?

Jest taka bielizna, którą kupujemy głownie dla siebie – tu najważniejsza jest wspomniana wygoda, i taka, którą kupujemy z myślą o partnerze. Aż 30 proc. pytanych przez nas osób przyznało, że gust partnera ma dla nich znaczenie przy wyborze bielizny. To więcej niż moda, odpowiedzialność ekologiczna czy nawet marka.

Warto jednak zaznaczyć, że w ostatnich latach Polki zaczęły kupować bieliznę jeszcze z jednego powodu – chcą pokazywać ją, a właściwie siebie w niej, na swoich social mediach! To bardzo ciekawe zjawisko, któremu rynek bielizny przygląda się z dużą intensywnością…

Gdybyś miała wybrać jeden element z kolekcji bieliźniarskich, który jest Twoim zdaniem hitem zimy, co to by było?

Gdy myślę na przykład o idealnej wieczorowej stylizacji – na przykład na sylwestra czy karnawał, mam przed oczami klasyczny, czarny garnitur i koronkowe body. Elegancko, kobieco i ponadczasowo.

 

PAULINA ZAWADZKA

Paulina Zawadzka / archiwum prywatne Paulina Zawadzka / archiwum prywatne

Co-owner Ammalfi Fashion. Ekspertka w zakresie dystrybucji i sprzedaży luksusowych marek odzieżowych, doradca dla sektora modowego kategorii premium i luxury.

Ze światem modowym związana jest od ponad 10 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczęła w dziale marketingu i komunikacji polskiej marki garniturów Pawis. W 2013 roku rozpoczęła współpracę jako brand manager z luksusowymi włoskimi brandami, takimi jak Tombolini, Versace, Just Cavalli, Marina Rinaldi. Następnie zarządzała procesem rozwoju marek Tara Jarmon i Gerard Darel na polskim rynku.

Do zespołu Ammalfi Fashion dołączyła w 2019 roku jako sales manager marek Melissa Odabash i The Koopels. W grudniu 2020 roku, razem z Agatą Olszewską, została współwłaścicielką Ammalfi Fashion. Odpowiada za zarządzanie finansami marki, kontakty z dostawcami i rozwój marki na rynkach zagranicznych, m.in. w  Czechach, na Litwie, Łotwie i Estonii.

Absolwentka stosunków międzynarodowych i filologii bałkańskiej na Uniwersytecie Łódzkim.

Prywatnie uwielbia spędzać czas ze swoją rodziną podczas pracy w ogrodzie, podróżować i czytać książki biograficzne. Miłośniczka mody francuskiej.