Inditex, właściciel Zary, zamyka wszystkie sklepy Uterque. Co dalej z marką?

Uterque znika z realu. Hiszpański gigant odzieżowy Inditex – właściciel flagowej Zary – postanowił znacznie ograniczyć działalność Uterque i jeszcze w lutym zamknie wszystkie sklepy marki. Czy Uterque w nowej formie ma szansę przetrwać?
Właściciel Zary zamyka sklepy Uterque
Uterque to najbardziej luksusowy brand w odzieżowej stajni Inditexu. Jednak hiszpański gigant modowy, który jest właścicielem m.in. takich marek, jak Zara, Bershka czy Stradivarius, uznał, że dalszy rozwój Uterque w realnym świecie nie ma sensu.
Inditex ogłosił, że już w lutym zostanie zamkniętych ponad 80 sklepów Uterque rozmieszczonych po całym świecie, także w Polsce. Jednocześnie właściciel Zary zaznaczył, że marka Uterque nie przestanie istnieć. Produkty z tym logo mają być dostępne w sklepie online, a także w sklepach Massimo Dutti.
Polecamy
Luksusowy brand przegrał z pandemią?
Czym spowodowana jest decyzja Inditexu? Z pewnością to przemyślany krok biznesowy. Marka Uterque powstała zaledwie 14 lat temu, by rozszerzyć portfolio Inditexu o asortyment premium i luxury. Mimo wysiłków hiszpańskiego giganta, Uterque nie spotkało się z tak dużym zainteresowaniem klientów, jak oczekiwała tego firma.
Co więcej, Uterque – jako produkt selektywny i wymagający – radził sobie znacznie gorzej w czasie pandemii niż inne marki Inditexu.
Zamknięcie sklepów stacjonarnych, które generują znaczne koszty, z pewnością przyczyni się do sporych oszczędności. Jednocześnie fani niebanalnej i wysokiej jakości mody Uterque nadal będą mogli kupić produkty marki.
Warto dodać, że zamknięcie stacjonarnych sklepów Uterque jest realizowane zgodnie z planami ustalonymi przez Inditex na lata 2020-2022. Firma zapewnia, że osoby pracujące w butikach marki nie zostają zwolnione, a jedynie przesunięte na inne obszary i stanowiska.
Polecamy
Koronawirus nie zabił "fast fashion"
Czy to oznacza, że Inditex ma problemy finansowe? Nic podobnego! Hiszpański gigant – z doskonale rozwiniętą siecią sprzedaży online - czuł się w czasie pandemii jak ryba w wodzie! Co prawda, część klientów zrezygnowała z zakupów lub ograniczyła je w czasie lockdownów. Inni – biorąc pod uwagę kryzys klimatyczny – odwrócili się od mody „fast fashion”, w której Zara jest królową! Zmiany te jednak nie odbiły się negatywnie na wynikach Inditexu, którego przychody w 2021 roku wzrosły o 33 proc. do roku poprzedniego.
Podobnie jest w przypadku największej konkurencji Inditexu - H&M. Szwedzki gigant odnotował za rok 2021 zarówno większe przychody, jak i zyski.
Polecamy
Popularne
- 1 Rihanna rekinem biznesu! Właśnie została najmłodszą miliarderką w USA, która samodzielnie dorobiła się swojej fortuny
- 2 Robert Pattinson najprzystojniejszym mężczyzną na Ziemi? Pokonał George'a Clooneya i Brada Pitta!
- 3 KRAKÓW zajął 2. miejsce w rankingu najlepszych miast dla fanów ciucholandów na świecie. Wyprzedza go tylko LAS VEGAS!
- 4 Idziesz na zakupy? Nie pij wcześniej kawy
- 5 Cate Blanchett nową twarzą Louis Vuitton. Hipnotyzująca ikona a na jej szyi klejnoty warte fortunę
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Czy Elon Musk ukrywa przed światem bliźniaki? Media dotarły do sądowych dokumentów

PARYŻ planuje urbanistyczny lifting wokół katedry Notre Dame. Chce przygotować się na zmiany klimatu
![Typowy Janusz na wakacjach, czyli kto tak naprawdę robi obciach nad polskim morzem? [NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA]](https://pliki.well.pl/i/01/60/95/016095_r0_300.jpg)
Typowy Janusz na wakacjach, czyli kto tak naprawdę robi obciach nad polskim morzem? [NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA]

Wszystko, co wiadomo na temat Nothing Phone (1). „Największa premiera roku na rynku smartfonów”
