Właściciel Zary zamyka sklepy Uterque 

 Uterque to najbardziej luksusowy brand w odzieżowej stajni Inditexu. Jednak hiszpański gigant modowy, który jest właścicielem m.in. takich marek, jak Zara, Bershka czy Stradivarius, uznał, że dalszy rozwój Uterque w realnym świecie nie ma sensu.

Reklama

Inditex ogłosił, że już w lutym zostanie zamkniętych ponad 80 sklepów Uterque rozmieszczonych po całym świecie, także w Polsce. Jednocześnie właściciel Zary zaznaczył, że marka Uterque nie przestanie istnieć. Produkty z tym logo mają być dostępne w sklepie online, a także w sklepach Massimo Dutti.

 

Luksusowy brand przegrał z pandemią? 

Czym spowodowana jest decyzja Inditexu? Z pewnością to przemyślany krok biznesowy. Marka Uterque powstała zaledwie 14 lat temu, by rozszerzyć portfolio Inditexu o asortyment premium i luxury. Mimo wysiłków hiszpańskiego giganta, Uterque nie spotkało się z tak dużym zainteresowaniem klientów, jak oczekiwała tego firma.

Co więcej, Uterque – jako produkt selektywny i wymagający – radził sobie znacznie gorzej w czasie pandemii niż inne marki Inditexu.

Zamknięcie sklepów stacjonarnych, które generują znaczne koszty, z pewnością przyczyni się do sporych oszczędności. Jednocześnie fani niebanalnej i wysokiej jakości mody Uterque nadal będą mogli kupić produkty marki.

Warto dodać, że zamknięcie stacjonarnych sklepów Uterque jest realizowane zgodnie z planami ustalonymi przez Inditex na lata 2020-2022. Firma zapewnia, że osoby pracujące w butikach marki nie zostają zwolnione, a jedynie przesunięte na inne obszary i stanowiska.

Koronawirus nie zabił "fast fashion" 

Czy to oznacza, że Inditex ma problemy finansowe? Nic podobnego! Hiszpański gigant – z doskonale rozwiniętą siecią sprzedaży online - czuł się w czasie pandemii jak ryba w wodzie! Co prawda, część klientów zrezygnowała z zakupów lub ograniczyła je w czasie lockdownów. Inni – biorąc pod uwagę kryzys klimatyczny – odwrócili się od mody „fast fashion”, w której Zara jest królową! Zmiany te jednak nie odbiły się negatywnie na wynikach Inditexu, którego przychody w 2021 roku wzrosły o 33 proc. do roku poprzedniego.

Podobnie jest w przypadku największej konkurencji Inditexu - H&M. Szwedzki gigant odnotował za rok 2021 zarówno większe przychody, jak i zyski.