Inditex, właściciel Zary, zamyka wszystkie sklepy Uterque. Co dalej z marką?

Uterque znika z realu. Hiszpański gigant odzieżowy Inditex – właściciel flagowej Zary – postanowił znacznie ograniczyć działalność Uterque i jeszcze w lutym zamknie wszystkie sklepy marki. Czy Uterque w nowej formie ma szansę przetrwać?
Właściciel Zary zamyka sklepy Uterque
Uterque to najbardziej luksusowy brand w odzieżowej stajni Inditexu. Jednak hiszpański gigant modowy, który jest właścicielem m.in. takich marek, jak Zara, Bershka czy Stradivarius, uznał, że dalszy rozwój Uterque w realnym świecie nie ma sensu.
Inditex ogłosił, że już w lutym zostanie zamkniętych ponad 80 sklepów Uterque rozmieszczonych po całym świecie, także w Polsce. Jednocześnie właściciel Zary zaznaczył, że marka Uterque nie przestanie istnieć. Produkty z tym logo mają być dostępne w sklepie online, a także w sklepach Massimo Dutti.
Polecamy
Luksusowy brand przegrał z pandemią?
Czym spowodowana jest decyzja Inditexu? Z pewnością to przemyślany krok biznesowy. Marka Uterque powstała zaledwie 14 lat temu, by rozszerzyć portfolio Inditexu o asortyment premium i luxury. Mimo wysiłków hiszpańskiego giganta, Uterque nie spotkało się z tak dużym zainteresowaniem klientów, jak oczekiwała tego firma.
Co więcej, Uterque – jako produkt selektywny i wymagający – radził sobie znacznie gorzej w czasie pandemii niż inne marki Inditexu.
Zamknięcie sklepów stacjonarnych, które generują znaczne koszty, z pewnością przyczyni się do sporych oszczędności. Jednocześnie fani niebanalnej i wysokiej jakości mody Uterque nadal będą mogli kupić produkty marki.
Warto dodać, że zamknięcie stacjonarnych sklepów Uterque jest realizowane zgodnie z planami ustalonymi przez Inditex na lata 2020-2022. Firma zapewnia, że osoby pracujące w butikach marki nie zostają zwolnione, a jedynie przesunięte na inne obszary i stanowiska.
Polecamy
Koronawirus nie zabił "fast fashion"
Czy to oznacza, że Inditex ma problemy finansowe? Nic podobnego! Hiszpański gigant – z doskonale rozwiniętą siecią sprzedaży online - czuł się w czasie pandemii jak ryba w wodzie! Co prawda, część klientów zrezygnowała z zakupów lub ograniczyła je w czasie lockdownów. Inni – biorąc pod uwagę kryzys klimatyczny – odwrócili się od mody „fast fashion”, w której Zara jest królową! Zmiany te jednak nie odbiły się negatywnie na wynikach Inditexu, którego przychody w 2021 roku wzrosły o 33 proc. do roku poprzedniego.
Podobnie jest w przypadku największej konkurencji Inditexu - H&M. Szwedzki gigant odnotował za rok 2021 zarówno większe przychody, jak i zyski.
Polecamy
Popularne
- 1 Oto najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?
- 2 To już pewne - Nike i Tiffany & Co. łączą siły. Nowe Nike Air Force 1 w kolorze "Tiffany Blue" już w marcu!
- 3 Niebezpieczne związki w kosmetykach. Eksperci chcą zbadać 24 substancje, a zaczną od kremów z filtrem UV
- 4 Balowa suknia księżnej Diany sprzedana za rekordową sumę! Jest najdroższą kreacją należącą do członków rodziny królewskiej
- 5 Popularna "hybryda" może powodować raka skóry? Niepokojące doniesienia naukowców
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Dlaczego czekolada jest taka pyszna? Naukowcy znaleźli odpowiedź!

Pełnia Księżyca w lutym 2023 otworzy nas na miłość. Księżycowy horoskop dla wszystkich znaków zodiaku

"Titanic" powraca do kin! Co wiemy o nowej wersji filmowego hitu?

Paco Rabanne nie żyje. Kim był „enfant terrible” francuskiej mody?
