Iga Świątek w ubraniach marki ON Rogera Federera
Iga Świątek podpisała nowy kontrakt sponsorki. Do grona firm wspierających polską tenisistkę dołączyła szwajcarska marka odzieżowa On. Współpraca ta nie jest przypadkowa, bo udziałowcem w tej firmie jest legendarny tenisista Roger Federer.
- Bardzo się cieszę, że mogę ogłosić zostanie jedyną tenisistką, z którą współpracuje marka ON. Bardzo doceniam to, że zespół ON wierzy we mnie jako tenisistkę i jako człowieka przede wszystkim. Mamy zamiar wspólnie się rozwijać i pozytywnie wykorzystywać nasz wpływ - pisała Iga Świątek w mediach społecznościowych, informując o nowej współpracy.
Warto dodać, że firma ON w tym samym czasie podpisała kontrakt reklamowy zarówno z Igą Świątek, jak innym tenisistą młodego pokolenia - Amerykaninem Benem Sheltonem.
W ramach współpracy wspomniani tenisiści będą nosić na kortach "nowopowstałą kolekcję profesjonalnej odzieży sportowej stworzonej specjalnie do gry w tenisa, a także ich własne wersje legendarnych butów THE ROGER Pro" - czytamy w informacji prasowej.
Iga Świątek i Ben Shelton we współpracy z Rogerem Federerem i zespołem ds. innowacji Lightning w ON Labs stworzyli obuwie dopasowane do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Sam Roger Federer nie krył zadowolenia z pozyskania nowych ambasadorów marki ON.
- Iga i Ben reprezentują nowe pokolenie światowej klasy talentów. Oboje posiadają ducha rywalizacji ON i są ucieleśnieniem obecnych i przyszłych mistrzów tego sportu. Z przyjemnością witamy ich w rodzinie On - skomentował podpisanie kontraktów Roger Federer.
On - szwajcarska marka, która zaczynała w garażu
On to marka, z dość krótką acz ciekawą i intensywną historią. W ciągu zaledwie kilku lat szwajcarska firma stała się groźnym rywalem dla takich gigantów, jak Nike czy Adidas.
Wróćmy jednak do 2010 roku, kiedy trzech przyjaciół postanowiło zrewolucjonizować rynek i stworzyć buty do biegania, które będą dopasowywać się do stylu sportowca i tym samym pomagać mu osiągać lepsze wyniki.
Wspomnianymi przyjaciółmi byli ambitni mężczyźni: Olivier Bernhard - były triathlonista i wielokrotny zwycięzca Iron Mana, Caspar Coppetti - ekonomista specjalizujący się w marketingu sportowym oraz David Allemann - projektant i marketingowiec. Nie bali się oni mierzyć wysoko, mimo że pierwszy projekt tworzyli w garażu Zurychu.
Ich zapał, wiedza, doświadczenie i praca zostały szybko docenione i zauważone. Pierwszy model butów zdobył uznanie wśród amatorów i profesjonalistów. Co więcej, w tym samym roku On pokonało 300 startupów z całego świata i zdobyło prestiżową nagrodę w branży outdoorowej - ISPO Brandnew Award 2010.
Wraz z rozwojem firmy jej oferta została poszerzona o odzież i akcesoria takie, jak czapki, opaski i skarpetki. Wszystkie produkty testowane są w laboratorium Lab On, które bada najnowsze technologie.
Polecamy
W 2019 roku nastąpił kolejny przełom w historii firmy. Do udziałowców On dołączył Roger Federer, który wraz z ekspertami z Lab On stworzył obuwie do tenisa. Model The Roger Pro już jest uznawany za kultowy.
Obecnie On działa w 60 krajach na całym świecie, zatrudnia przeszło tysiąc osób, a jej wartość szacowana jest na 6 mld dolarów.
Sponsorzy Igi Świątek
Iga Świątek do tej pory na korcie występowała w odzieży japońskiej marki Asics, która teraz zostanie zastąpiona przez ON. Szwajcarska firma to nie jedyny sponsor polskiej tenisistki. Iga niedawno podpisała kontrakt z Oshee, w ramach którego wystąpi m.in. w kampaniach marketingowych prowadzonych globalnie, a na półkach sklepowych ma pojawić się także linia produktów tenisistki.
Wśród pozostałych sponsorów Igi Świątek są takie marki, jak Rolex czy PZU.
Iga Świątek kończy współpracę z Xiomi
Niedawno podczas konferencji prasowej turnieju WTA w Indian Wells w Stanach Zjednoczonych Iga Świątek poinformowała, że nie zamierza przedłużać kontraktu z marką Xiomi, która ogłosiła, że powraca na rynek rosyjski. Umowa tenisistki i chińskiego producenta m.in. smartfonów obowiązuje do końca marca 2023.
- Generalnie współpraca była bardzo udana z polskim oddziałem Xiaomi. Każdy zna mój stosunek do wojny i chciałabym być konsekwentna w tym, jakie decyzje podejmuję. Dlatego kończymy współpracę z końcem marca - uzasadniała decyzję Iga Świątek.