„Alicja w krainie czarów” w Mediolanie? W przypadku Alessandro Michele nic nas już nie zdziwi. Słynny projektant włoskiego domu mody Gucci wielokrotnie zaskakiwał swoimi pomysłami, kreatywnością i niepowtarzalną wrażliwością na sztukę. Co wymyślił dla fanów Gucci tym razem?

Reklama

Podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody Alessandro Michele otworzył specjalny pop-up store Gucci Cartoleria, w którym zaprezentował najnowsza kolekcję Gucci Lifestyle. Najnowsze projekty włoskiej marki to – jak przyznaje sam Alessandro Michele – powrót do czasów dzieciństwa.

- Kiedy byłem dzieckiem, uwielbiałem chodzić do sklepów papierniczych. Znajdowanie ołówków, długopisów, zeszytów czy gier było jak spełnianie marzeń w codziennej rutynie dnia. Były to ładne, dobrze wykonane przedmioty, które nie tylko spełniany swoją funkcję, ale przede wszystkim mówiły wiele o ich twórcy. Potrafiły emanować magiczną, tajemniczą, cudowną aurą – tłumaczy projektant Gucci. – Wyobraziłem sobie więc mały gabinet osobliwości, przypominający jaskinię Ali Baby, która mogłaby pomieścić te wszystkie przedmioty codziennego użytku i przywrócić im bajkowy wymiar – dodaje Alessandro Michele i wyjaśnia, dlaczego kolekcja Gucci Lifestyle prezentowana jest dopiero teraz?

- Mogłem już dawno włączyć je do kolekcji, ale nie były stricte związane z odzieżą czy dodatkami. Dlatego postanowiłem zbudować intrygującą przestrzeń, w której wszystkie te przedmioty można oddzielnie rozłożyć i odpowiednio zaprezentować. Wszystko po to, by przywrócić zwykłym rzeczom ich magię, by się nimi zachwycić, jak wtedy gdy byłem małym dzieckiem i były mi tak drogie – podsumowuje.

Co więc znajdziemy w kolekcji Gucci Lifestyle? Głównie są to produkty związane z klasycznymi grami, artykułami papierniczymi oraz tzw. asortymentem domowym, jak wygodne kapcie czy piżama. Oczywiście to nie przypadek. Dom, który przez ostatnie lata był głównie naszą sypialnią, ponownie staje się centrum naszego życia. To jeden z „pozytywnych skutków” koronawirusa, który zmusił nas do częstszego przebywania w domach.

Na szczególną uwagę zasługują przepięknie zdobione wachlarze, kolorowe kredki zamknięte w ekskluzywnym etui przewiązanych charakterystyczną „gucciowską wstążką” czy ręcznie wykonane zestawy do pokera. Uśmiech na Twojej twarzy być może wywołają bohaterowie zbiorowej wyobraźni sprzed lat, czyli disnejowski Kaczor Donald i Daisy!

Wspomniane projekty Gucci brzmią jak zwykły asortyment ze sklepu papierniczego czy dekoracyjnego, ale wcale takie nie są. Żeby poczuć ich magię, wystarczy obejrzeć film reklamy, który dla włoskiego domu przygotował Max Siedentopf. Tłem surrealistycznego wideo stała się XVI-wieczna forteca zbudowana przez rodzinę Medici o nazwie Castello Sonnino. W filmie kolekcja Gucci ożywa, notatniki zamieniają się w ptaki, ołówki przypominają kwiaty w baśniowym ogrodzie, a piórniki wybuchają niczym wulkany. Oczywiście nie mogło zabraknąć motywu kart do gry, które układają się w ogromną piramidę!

Podobne emocje towarzyszyły gościom odwiedzającym mediolański pop-up store. Alessandro Michele i jego ekipa zadbała o to, by wszyscy odwiedzający Gucci Cartoleria poczuci się jak Alicja w krainie czarów! Zeszyty, które potrafią latać, szachy, które same grają, maluteńkie apartamenty dla myszek i bajkowe korytarze przypominające te z Narnii – to wszystko podziwiać mogli goście Gucci Cartoleria.

Choć pop-up store Gucci został już zamknięty, magię całej kolekcji poczuć można, choćby częściowo, odwiedzając butiki włoskiego domu mody. Kolekcja Gucci Lifestyle dostępna jest w wybranych sklepach marki oraz online od 10 września 2021 roku.