Gucci obecnie najpopularniejszą marką na świecie według LYST
Lyst właśnie ogłosił wyniki rankingu Fashion’s Hottest Brands and Products Q2 2022 i wszystko wskazuje na to, że mamy nowego lidera na światowym rynku modowym. Którą markę znajdziemy na szczycie rankingu drugiego kwartału?
Według analiz Lyst, w drugim kwartale 2022 roku na szczycie najpopularniejszych marek modowych ponownie figuruje Gucci!
- Gucci i Balenciaga zdominowały rozmowy o modzie od czasu wprowadzenia indeksu Lyst w 2017 roku, zarówno wśród konsumentów, jak i osób z branży. W tym kwartale Gucci odzyskał pierwsze miejsce, po 9 miesiącach od czasu, kiedy znajdowała się na nim Balenciaga. Estetyka tych marek jest niesamowicie kolorowa, a maksymalistyczna utopia Alessandro Michele kontrastuje z mroczną, dystopijną wizją Demny. Ale razem te dwa domy mody należące do Keringa odpowiadają aktualnie za aż 21 proc. ogólnego wyniku Lyst Index generowanego przez 20 najlepszych marek – mówią w oświadczeniu analitycy Lyst.
Zdaniem ekspertów sukces Gucci tkwi w niedawnej współpracy marki z Harrym Stylesem w kolekcji „HA HA HA” oraz powstaniu kampanii Gucci x Adidas. Co ciekawe, to właśnie współpraca z Adidasem sprawiła, że wyszukiwanie hasła „Gucci” wzrosło o 286 proc. w ciągu 48 godzin od premiery kolekcji! Duży rozgłos przyniosła marce również nowo powstała kolekcja „Cosmogonie” Resort '23.
W ten oto sposób Balenciaga zeszła na drugi tor, wciąż jednak blokując miejsce m.in. Pradzie, Valentino czy Louis Vutitton.

Polecamy
Najpopularniejsze marki modowe drugiego kwartału 2022
Ranking najpopularniejszych marek modowych drugiego kwartału 2022 obejmuje dwadzieścia głównych pozycji. Oprócz Gucci i Balenciagi znajdziemy pośród nich także:
3. Prada
4. Valentino
5. Louis Vuitton
6. Dior
7. Miu Miu
8. Fendi
9. Diesel
10. Burberry
11. Versace
12. Nike
13. Adidas
14. Loewe
15. Dolce & Gabbana
16. Yves Saint Laurent
17. Bottega Veneta
18. Mocler
19. Off-White
20. Jacquemus
Polecamy
Czym jest LYST Fashion’s Hottest Brands and Products?
Lyst Fashion’s Hottest Brands and Products to kwartalny ranking najgorętszych marek i produktów w modzie. Budowane przez niego zestawienia najpopularniejszych marek opierają się na analizie wyszukiwań 200 tysięcy kupujących.
Schemat działań Lyst obejmuje zarówno wyszukiwania na platformach typu Google, jak i poza nimi, a także pojawiające się wzmianki o markach czy wyświetlenia produktów danych marek w mediach społecznościowych. Badania obejmują okres trzech ostatnich miesięcy.
Polecamy
Polecamy