Magda Butrym triumfuje w serialu „Emily w Paryżu 3”

Magda Butrym to aktualnie jedna z najsłynniejszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek. Jej kreacje co rusz przewijają się na ulicach Hollywood, czerwonych dywanach czy w prestiżowych magazynach modowych, a jedna z nich "zagrała” właśnie w serialu. I to nie byle jakim, bo chodzi o jeden z największych hitów Netflixa ostatnich lat – „Emily w Paryżu”!

Reklama

Trzeci sezon „Emily w Paryżu” był jedną z najbardziej oczekiwanych premier Netflixa w 2022 roku. W ciągu zaledwie dwóch dni produkcja osiągnęła przeszło 82 miliona godzin oglądalności, zajmując tym samym drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych pozycji na platformie. Wynik ten nie jest jednak wyłącznie zasługą porywającej fabuły czy obsady…

Wielu miłośników mody uwielbia „Emily w Paryżu” ze względu na wyjątkowe stylizacje bohaterów. Odważne, na granicy dobrego smaku i kiczu, doskonale wpasowujące się w trendy - takie są stylizacje głównej bohaterki, za które zresztą odpowiada Patricia Field - stylistka, która niegdyś Carrie Bradshaw w „Seksie w Wielkim Mieście”.

Tym bardziej więc powinniśmy docenić fakt, że w pierwszym odcinku „Emily w Paryżu 3” Lily Collins jadła kolację na tle wieży Eiffla w sukience projektu Magdy Butrym!

 

„Emily w Paryżu" i sukienka od polskiej projektantki

Lily Collins w sukience Magdy Butrym / materiały prasowe Netflix Lily Collins w sukience Magdy Butrym / materiały prasowe Netflix

Migocząca wieża Effla w tle, wystawna kolacja w towarzystwie butelki Champere i Lily Collins, której rumieńce podkreśla ultra kobieca różowa sukienka Rose Romance zdobiona płatkami róż. Ta wyjątkowa kreacja zapisze się w naszej pamięci na długo.

Magda Butrym postanowiła wykorzystać połączenie różu oraz czerwieni, aby wprowadzić odrobinę estetyki barbiecore w ramy paryskiego szyku. Dodała do tego nieoczywiste drapowanie na brzuchu, wycięcia pod dekoltem oraz ogromny kwiat na prawym ramieniu.

Niestety, aktualnie model nie jest dostępny w sprzedaży. Podobno sukienka wyprzedała się w mgnieniu oka! Zawsze jednak pozostaje nadzieja na to, że dorwiemy ją w drugim obiegu.

 

Magda Butrym – polska projektantka podbija Hollywood

Magda Butrym przeżywa w ostatnich latach ogromny przełom, jeśli chodzi o modową karierę na arenie międzynarodowej.

Początkowo znana jedynie pod logo La Mania, której przez wiele lat służyła jako główna projektantka, od kilku lat tworzy pod własnym nazwiskiem, a jej kreacje coraz częściej pojawiają się w stylizacjach największych gwiazd Hollywood.

Projekty Magdy Butrym nosiły m.in. Jennifer Lawrence, Rihanna, Anya Tylor-Joy, Olivia Wilde, Elsa Hosk, Jennifer Aniston, Rita Ora, Gigi Hadid czy Kim Kardashian.

Zauważmy jednak, że marka projektantki uznawana jest za „luksusową markę niszową”. Oznacza to, że w przeciwieństwie do Dior, Chanel czy Gucci, nie usłyszymy o jej wielkich pokazach mody. Mimo to, najsłynniejsze modelki świata mają ją w swoich osobistych garderobach. Jak to się stało?

Uważa się, że przełomowym momentem dla Magdy Butrym było zauważenie jej przez Kim Kardashian w jednej z paryskich kawiarni. Celebrytka miała zakochać się w stylizacji projektantki i tak rozpoczęła się ich wspólna przygoda.

- Elementy rzemiosła, które wprowadzam, sprawiają, że te ubrania są takie prawdziwe, są sexy. To nie jest moda alternatywna, udziwniona. Staram się, żeby była ciekawa, kobieca, odróżniała się od innych marek. Mam obsesję na punkcie spójności. Pieczołowicie pracuję nad tym, żeby wszystkim kolekcjom towarzyszyła jakaś myśl, która sprawia, że moja marka staje się zauważalna – mówiła Magda Butrym w jednym z wywiadów.

Poza tym, w karierze pomogły jej także polskie modelki, m.in. Anja Rubik, Magdalena Frąckowiak czy Monika Jagaciak, oraz rozpoczęcie sprzedaży w sklepie internetowym Net-a-Porter.

- Rynki europejskie są w tej w chwili naszymi największymi odbiorcami, ale poza Europą sprzedajemy też dużo do Stanów Zjednoczonych, Azji, Australii - w tych krajach widzimy znaczący wzrost sprzedaży. W USA rynek luxury fashion skupiony jest wokół Nowego Jorku, Kalifornii czy Florydy. Nie jest to najbardziej chłonny rynek, przynajmniej na produktach takich, jak nasz, który jest jednak produktem eleganckim, bardziej europejskim w swoich charakterze - mówi Jakub Czarnota, CEO w Magda Butrym dla INN Poland.

Być może to właśnie ów europejski charakter projektów Magdy Butrym sprawił, że Patricia Field postanowiła wykorzystać ich potencjał, ubierając Emily Cooper. Tak czy siak, z pewnością jest to jedynie kolejny, spory sukces dla polskiej branży modowej i samej marki.