"Dark Academia", czyli instagramowy trend, który podbił świat mody. Co musisz wiedzieć o nowej definicji stylu vintage?

Dark Academia to trend, którego nie można przegapić. Eleganckie ubrania w stylu retro, mroczny i nostalgiczny klimat, umiłowanie literatury i sztuki – media społecznościowe pokochały styl naszych prapradziadków! Jak wygląda nowa definicja estetyki „preppy”?
Dark Academia podbija serca influencerów
Media społecznościowe już od jakiegoś czasu są kolebką kreatywnych ruchów i subkultur. W tym roku jednym z przodujących trendów na Instagramie i TikToku jest Dark Academia, która czerpie inspiracje od mody panującej w latach 20. i 30. ubiegłego wieku. Ale nie chodzi jedynie o ubrania. Dark Academia to styl życia…
Styl romantyzuje czasy, w których wyższe klasy społeczeństwa zaczęły kłaść nacisk na edukację liberalną. To właśnie dlatego jego zwolennicy zwykle interesują się sztuką, literaturą, architekturą czy językami wymarłymi.
Samo słowo „dark”, czyli „ciemność”, odnosi się do upodobania wszystkiego, co niezwykłe, mroczne i w pewnym sensie również nielegalne. Zwolennicy tego stylu uwielbiają historie o tajemniczych zabójstwach, tajnych klubach czy wszelkiego rodzaju niebezpieczeństwach. Nie chodzi tu oczywiście o wpadanie w ramy sekty – wszystko wynika raczej z pewnego rodzaju ciekawości i (nie)nastoletniego buntu.
Styl vintage w wersji mrocznej lub romantycznej
Wszystkie zamiłowania i zainteresowania zwolenników Dark Academia przekładają się na ich stylizacje. Jak czytanie książek może mieć wpływ na nasze ubrania? - zapytacie. Okazuje się jednak, że tego typu estetyka powinna być traktowana z przymrużeniem oka. To oczywiste, że miłość do literatury czy architektury wcale nie wymaga odpowiedniego outfitu, ale tutaj chodzi o coś więcej.
Stylizacje à la Dark Academia zwykle zamykają się wokół ciemnej palety kolorów, w tym czerni, brązu, leśnej zieleni i bordo, która przełamywana jest poprzez elementy nude, złota oraz pomarańczy.
Specjaliści zauważają w tym nową definicję stylu „preppy”, czyli tzw. stylu „panienki z dobrego domu”. Charakteryzuje się łączeniem prostych, minimalistycznych krojów z elementami typowymi dla elitarnych części dawnego społeczeństwa – skórzana torba vintage, blazery, klasyczne trencze, plisowane spódnice czy spodnie w kratę.
Cel? Mamy prezentować się szykownie, inteligentnie, a przy tym nieco tajemniczo. Przy czym ubiór nawiązuje do pewnego szerszego kontekstu. Chodzi o to, by wyglądać bardzo indywidualnie, w nawiązaniu do swoich pasji i indywidualnego gustu.
Dark Academia pojawiła się w wielu kolekcjach już zimą - na przykład u Diora, Yves Saint Laurent, Celine czy Balenciagi.
Polecamy
Dark Academia, czyli trend nie tylko dla młodych
Co ciekawe, choć mogłoby się wydawać, że Dark Academia to styl popularny głównie wśród młodych, raport przygotowany przez Instagram temu zaprzecza. Coraz więcej osób w średnim wieku czerpie inspiracje z mrocznych stylizacji, które pojawiają się w sieci. Kieruje nimi jednak nieco inna motywacja.
Jedni chcą podkreślić swoje zamiłowanie dla sztuki, a inni po prostu z sentymentem noszą ubrania, które przypominają im o „Stowarzyszeniu Umarłych Poetów”, "Małych Kobietkach" czy „Wichrach Namiętności”.
Polecamy
Polecamy
Popularne
- 1 WELL LOOK: Księżna Kate na premierze "Top Gun: Maverick". Zapomnijcie o sukni. Spójrzcie na uśmiech w kierunku Toma Cruisa!
- 2 Długa kolejka przed sklepem ze sneakersami, czyli o co chodzi z gumowymi klapkami za 1000 zł? Komentuje Kamil Wróblewski z SHEZAMME
- 3 Z DRUGIEJ RĘKI: Ada Fijał o miłości do vintage, brzydkich butach Balenciagi i pożyczaniu ciuchów od pewnej Grażyny
- 4 Właściciel Zary wprowadza innowacyjny materiał z recyklingu. Czym jest INFINNA?
- 5 74-letnia mama Elona Muska w bikini na okładce Sports Illustrated. "Poczułam się jak nastolatka"
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Harry Styles o nagich scenach w filmie "My Policeman": "Czułem się bezbronny"

„Dom rosyjskich zbrodni wojennych”. Światowe Forum Ekonomiczne 2022 w Davos ruszyło bez udziału Rosji

Policja odzyskała zaginione dzieło Tycjana. Wartość obrazu to 7 mln dolarów

Rosyjski biznesmen odkupił od McDonald’s wszystkie lokale w kraju. Zatrudni też wszystkich pracowników sieci
