Francuski dom mody Chloé, który od wielu lat jest wyznacznikiem trendów, szczególnie w segmencie akcesoriów, dołączył właśnie do organizacji B-Corp, która łączy firmy wywierające pozytywny wpływ na środowisko naturalne i inspiruje do zmian całe społeczeństwo. To wyjątkowy moment, bo Chloé to pierwszy luksusowy dom mody, który zdecydował się na przekształcenie swojej firmy w B-Corp.

Reklama

Chloé stawia na ekologię i zrównoważony rozwój 

- Jesteśmy niesłychanie dumni z tego, że Chloé jako pierwszy dom mody dołącza do społeczności liderów wykorzystujących swój biznes i wpływy w celu tworzenia wspólnej, dobrej przyszłości. Uzyskując certyfikat B-Corp, wzmacniamy nasze stałe zaangażowanie w branie odpowiedzialności za przyszłość ludzi i planety – czytamy w oświadczeniu marki Chloé.

Chloé od czasu ogłoszenia w zeszłym roku planów przekształcenia się w B-Corp przyśpieszyła produkcję z materiałów, które są bardziej przyjazne środowisku a także zwiększyła liczbę dostawców posiadających certyfikaty Fair Trade. W oświadczeniu francuski dom mody zobowiązał się także do wspierania kobiet w walce o ich równouprawnienie, nie tylko w branży mody, ale w każdej dziedzinie życia.

- Ten certyfikat to podsumowanie 18 miesięcy wspólnej pracy naszych zespołów na całym świecie, wiernych naszej misji: „Kobiety naprzód. Dla sprawiedliwszej przyszłości” - czytamy dalej. 

 

Chloé - kampania na sezon jesień-zima 2021/2022 / materiały prasowe Chloé - kampania na sezon jesień-zima 2021/2022 / materiały prasowe

Chloé - początek zmian w luksusowych domach mody? 

 

Wraz z przyjęciem certyfikatu i dołączeniem do B-Corp marka Chloé zobowiązuje się do tego że zrównoważony rozwój będzie nie tylko podstawowym elementem produkcji, ale też że stanie się głównym hasłem pojawiającym się w kampaniach reklamowych czy informacjach prasowych.

- Mamy nadzieję, że nasz przykład zainspiruje inne organizacje z naszej branży do przyłączenia się do ruchu – podsumowują twórcy oświadczenia.

To nie przypadek, że właśnie Chloé dołącza jako pierwszy dom mody do B-Corp. Z pewnością wielki wpływ na tę decyzję miała główna projektantka marki. Nowa dyrektor kreatywna – Gabriela Hearst – to zagorzała ekolożka, której udało się przekonać wielki koncert modowy do przekształcenia Chloé w firmę bardziej ekologiczną, etyczną i zaangażowaną.

Co dołączenie Chloé do B-Corp oznacza w praktyce? Dla klientów to nowe produkty z nowych, bardziej ekologicznych materiałów, z pewnością z nowymi cenami. Czy ta decyzja wpłynie na kolejne zmiany w branży fashion? Cóż, w modzie – jak w każdym biznesie – chodzi o pieniądze.

Z pewnością Chloé jest czymś w rodzaju „królika doświadczalnego” – jeśli im uda się „zarobić” na byciu B-Corp, inne domy mody na pewno pójdą w jego ślady!