Balenciaga poświęca swoje media społecznościowe dla Ukrainy
Luksusowa marka należąca do Keringa – Balenciaga - opublikowała na swoich social mediach wizerunek niebiesko-żółtej flagi Ukrainy. Ten gest ma być najsilniejszym symbolem wsparcia i solidarności wobec wszystkich, którzy zmagają się z tragicznymi konsekwencjami wojny Władimira Putina.
- Opowiadamy się za pokojem i wspieramy WFP, pierwszą pomoc humanitarną dla ukraińskich uchodźców. W najbliższych dniach otwieramy nasze platformy na zgłaszanie i przekazywanie informacji na temat aktualnej sytuacji w Ukrainie – czytamy na Instagramie Balenciagi.
Hiszpański dom mody poinformował także, że marka przekazała darowiznę na rzecz Światowego Programu Żywnościowego (WFP), który we wtorek 1 marca 2022 otworzył nadzwyczajną akcję humanitarną dla osób dotkniętych wojną w Ukrainie.
Aktualnie flaga Ukrainy to jedyny post znajdujący się na stronie głównej Instagrama Balenciagi. W bio znajdziemy także link, który przekieruje nas bezpośrednio do zbiórki na rzecz uchodźców z Ukrainy. Warto zaznaczyć, że profil marki obserwuje prawie 13 milionów użytkowników.
Polecamy
Polecamy
Świat mody solidarny z Ukrainą
Do pomocy Ukraińcom dołącza się coraz więcej marek modowych i sprzedawców detalicznych. Firma Nike zamieściła na swojej rosyjskojęzycznej stronie, że obecnie nie może zagwarantować dostaw towarów do Rosji i wstrzymuje sprzedaż w tym kraju, podobnie zresztą jak Yoox-Net-a-Porter Group.
Solidarny z Ukrainą jest także Giorgio Armani, który oddał hołd całej Ukrainie podczas pokazu mody podczas Milan Fashion Week. Tymczasem Ralph Toledano apelujący o powagę w przeżywaniu trwającego aktualnie Paris Fashion Week.
Niestety wiele najbardziej znanych marek modowych na świecie wciąż milczy na temat tego, co dzieje się w Ukrainie, mimo setek komentarzy, które pojawiają się pod zdjęciami w ich social mediach. O tym, jak bardzo potrzebny jest głos świata mody w obecnej sytuacji geopolitycznej piszemy w felietonie: Wojna w Ukrainie: Wielki Świecie Mody - gdzie jesteś?
Polecamy