Gdy model zegarka A. Lange & Söhne Zeitwerk pojawił się po raz pierwszy na rynku w roku 2009, wielu nie przypadł on zupełnie do gustu. I w zasadzie trudno się dziwić. Niemiecki producent od zawsze kojarzony jest bowiem z klasyczną elegancją i zaawansowanymi technologicznie konstrukcjami, a Zeitwerk ma raczej niewiele wspólnego z tym pierwszym, a dla niektórych zdecydowanie zbyt dużo z tym drugim.

Reklama

I rzeczywiście, czasomierz A. Lange & Söhne wskazuje czas w dość niecodzienny sposób. Pod tarczą zegarka umieszczone są trzy dyski – jeden do wskazywania godzin oraz dwa mniejsze do wskazywania minut. Taka konstrukcja czyni go jednym z najbardziej „progresywnych” zegarków na rynku i wśród wielu fanów klasyki wzbudza uzasadniony sprzeciw.

Zeitwerk Honeygold Lumen – fluorescencyjna tarcza

Dla pozostałych luksusowy czasomierz zyskał status klasyka, co zresztą potwierdza samo A. Lange & Söhne, które od ponad dekady wypuszcza nowe wersje swojego kultowego zegarka. Tym razem niemiecki producent zaprezentował Zeitwerk w wersji Honeygold Lumen.

„Honeygold” to inaczej specjalny stop tradycyjnego żółtego złota z domieszką cynku i miedzi, który nadaje czasomierzowi charakterystyczny, ciepły kolor miodowobrązowy. A. Lange & Söhne chwali się również, że stop jest mocniejszy i bardziej odporny na zarysowania niż platyna.

Nowy Zeitwerk dołącza tym samym do grona jedenastu innych modeli czasomierzy niemieckiego producenta, które pojawiły się z kopertami wykonanymi z miodowego złota. Każdy z nich był wersją ściśle limitowaną sprzedawaną w liczbie od 15 do 265 egzemplarzy.

„Lumen” z kolei odnosi się do Super-LumiNova – fluorescencyjnego pokrycia liczb na dyskach, dzięki czemu cyfry godzin i minut mogą świecić w ciemnościach. To, co odróżnia zegarek od innych podświetlanych tarcz, to fakt, że nawet cyfry, które nie pokazują aktualnej godziny, są widoczne przez szafirowe szkło, które zostało pokryte specjalną powłoką przepuszczającą światło.

Dzięki temu nie tylko aktualny czas jest dobrze widoczny na tarczy czasomierza, ale też pozostałe cyfry, które tworzą ciekawy wizualnie efekt niespotykany w żadnym innym zegarku. 

Zeitwerk Honeygold Lumen został wypuszczony na rynek w ramach świętowania 27. rocznicy wznowienia działalności A. Lange & Söhne, którą przerwano w połowie XX wieku na 40 lat. Czasomierz jest ograniczony do 200 sztuk i został wyceniony na 145 tys. dolarów.