Jeff Bezos pracował w McDonald’s
Droga do sukcesu jest dłuższa, niż moglibyśmy przypuszczać. Najlepszym przykładem tego jest sam Jeff Bezos, który w mediach społecznościowych otwarcie przyznał, że pierwsze kroki w życiu zawodowym stawiał jako pracownik jednego z lokali McDonald’s.
O początkach kariery założyciela Amazona dowiedzieliśmy się z Twittera. Miliarder na swoim koncie opublikował zdjęcie klasycznego zestawu McDonald’s z podpisem:
- Moja pierwsza praca. I wciąż ten sam wspaniały burger. Wesołej niedzieli!
Polecamy
Pierwsza praca Jeffa Bezosa. "Byłem człowiekiem od grilla"
Założyciel Amazona rozpoczął pracę w fast-foodzie już jako 16-latek. Był odpowiedzialny za pracę w kuchni, a konkretnie za przygotowywanie mięsa do hamburgerów.
- Byłem człowiekiem od grilla i nigdy nie miałem okazji obsługiwać kas. Za największe wyzwanie mogę uznać utrzymywanie wszystkiego w odpowiednim tempie, zwłaszcza że zwykle pracowaliśmy w pośpiechu – wspominał Jeff Bezos w wywiadzie z Business Insiderem.
I choć mogłoby się wydawać, że tego typu praca nie niesie za sobą większych korzyści w kwestii prowadzenia biznesu, Jeff Bezos ma na ten temat zupełnie inne zdanie.
Polecamy
Polecamy
Praca w fast-foodzie, czyli przepis na sukces Jeffa Bezosa
W książce zatytułowanej „Golden Opportunity: Remarkable Careers That Began at McDonald’s” Jeff Bezos wyznał, że praca pod presją, nawet jeśli polegała tylko na grillowaniu mięsa, jest niesamowitą lekcją pokory dla wszystkich, którzy chcą odnieść wielki sukces.
- Menadżer w moim McDonald’s był doskonałym szefem. Pracował dla niego ogromny zespół złożony głównie z nastolatków. Mimo to potrafił skoncentrować nas na pracy, nawet wtedy, kiedy mieliśmy ochotę wyłącznie na zabawę. To bardzo ważna umiejętność podczas prowadzenia biznesu – powiedział Jeff Bezos Cody’emu Teetsowi, autorowi książki.
Następnie wyjaśnił też, że dzięki pracy w McDonald’s zrozumiał, jak ważna w biznesie jest sama obsługa klienta. To doświadczenie miało ogromny wpływ na wygląd modelu biznesowego Amazona, dla którego dobry kontakt z klientem stał się jednym z kluczowych filarów.