Ducati - rekordy sprzedaży w 2022

Po Rolls-Roysie, Bentleyu, Lamborghini i Ferrari do grona marek motoryzacyjnych, które wygrały rok 2022, dołącza włoski producent motocykli Ducati. Co więcej, dla firmy z siedzibą w Borgo Panigale minione dwanaście miesięcy było najlepszym okresem w historii jej istnienia – już kolejny raz z rzędu.

Reklama

Pierwszy rekord sprzedażowy Ducati ustanowiło w 2021 r., dostarczając do klientów dokładnie 59 477 sztuk swoich motocykli – o 12 proc. więcej niż przed wybuchem pandemii w 2019 r. W 2022 r. marka cieszyła się jednak jeszcze większym powodzeniem.

Dzięki temu po raz pierwszy w swojej 96-letniej historii Ducati przekroczyło magiczną barierę 60 tys. sprzedanych jednośladów. Licznik zatrzymał się dokładnie na 61 562 sztukach, a to 3,6-procentowy wzrost w stosunku do 2021 r.

I choć wskaźnik ten być może wydaje się skromny w porównaniu z olbrzymim skokiem z 2021 r., to jednak wyniki firmy w obliczu wyzwań logistycznych i zaopatrzeniowych muszą imponować.

– Drugi rok z rzędu odnotowaliśmy rekordowe dostawy motocykli, po raz pierwszy w naszej historii przekraczając 60 tys. dostarczonych egzemplarzy. Ducati staje się coraz bardziej globalnie rozpoznawalną firmą, ambasadorem włoskich produktów na świecie, a te pozytywne wyniki napawają nas prawdziwą dumą – komentował Claudio Domenicali, dyrektor generalny marki.

Ducati - najpopularniejsze modele motocykli

Największą popularnością w 2022 r. cieszył się model Multistrada V4. Ten wielozadaniowy motocykl wyposażony w 170-konny silnik, umożliwiający jazdę zarówno po utwardzonych nawierzchniach, jak i w terenie, sprzedał się w ponad 10 tys. egzemplarzy. Podium domykają natomiast modele Monster (7 971 sprzedanych sztuk) oraz Scrambler (6 880 sprzedanych sztuk).

Co ciekawe, najwięcej sztuk swoich motocykli, bo prawie 10 tys., Ducati sprzedało w swojej ojczyźnie. Jednoślady włoskiego producenta cieszyły się dużą popularnością także w Stanach Zjednoczonych i Niemczech.

A w przyszłości może być tylko lepiej, ponieważ 2022 rok był również okresem dużej ekspansji marki - salony Ducati pojawiły się w kilku nowych krajach, m.in. w Brunei, Salwadorze czy Mongolii.