Bugatti Chiron znika z Europy 

L’Ébé była najstarszą córką Ettore Bugattiego, która napisała bardzo szczegółową biografię swojego ojca zawierającą „liczne wpisy z dziennika samego Ettore, listy od jego wczesnych pracowników, klientów i partnerów biznesowych oraz jej własne doświadczenia i wspomnienia o ojcu”.

Reklama

To właśnie w hołdzie dla L’Ébé powstała też super limitowana edycja modelu Chiron – ostatnia, która wyjedzie na europejskie ulice.

Bugatti Chiron L’Ébé to jedno z najbardziej ekskluzywnych aut stworzonych przez francuskiego producenta. Wyprodukowano je w zaledwie trzech egzemplarzach – standardowym oraz dwóch w wersji Sport – przy czym wszystkie zostały wyprzedane na pniu. I to mimo tego, że cena osiągnęła przynajmniej kilka milionów euro (oficjalne dane nie zostały jak na razie ujawnione).

Bugatti Chiron L’Ébé, bok auta/fot. Bugatti Bugatti Chiron L’Ébé, bok auta/fot. Bugatti

Bugatti Chiron L’Ébé – supersamochód inspirowany art déco

Jako że L’Ébé była wielką miłośniczką art déco, Bugatti przy produkcji limitowanej edycji Chirona inspirowało się właśnie tym nurtem artystycznym. Widać to przede wszystkim w wysmakowanych detalach odróżniających wersję specjalną od klasycznej.

Bugatti Chiron L’Ébé, wnętrze/fot. Bugatti Bugatti Chiron L’Ébé, wnętrze/fot. Bugatti

Całe nadwozie, łącznie z pokrywą silnika, pokryte jest prześwitującym włóknem węglowym w kolorze niebieskim, które uzupełnione jest złotymi akcentami. Te ostatnie widoczne są wokół przedniego grilla w kształcie podkowy, a także na błotnikach, felgach oraz dyfuzorze.

Najbardziej wyróżnia się jednak pionowa złota linia, która przecina całą karoserię auta przez środek. Ciekawym akcentem jest też reprodukcja podpisu L’Ébé – oczywiście również w kolorze złotym – umieszczona pod tylnym spojlerem. Złote akcenty pojawiają się także we wnętrzu auta.

Złoty podpis L’Ébé na tylnym spojlerze auta/fot. Bugatti Złoty podpis L’Ébé na tylnym spojlerze auta/fot. Bugatti

Pod względem osiągów i silnika Chiron L’Ébé pozostał bez zmian w stosunku do standardowej wersji. Pod maską wciąż znajdziemy ten sam 8-litrowy silnik W16, który rozwija niemal 1500 koni mechanicznych i jest w stanie rozpędzić auto do 100 km/h w zaledwie 2,4 sekundy. Prędkość maksymalna to z kolei elektronicznie ograniczone 420 km/h.

Przyszłość Bugatti - co po Chironie?

W ten spektakularny sposób seria produkcyjna Chirona oficjalnie dobiega końca, a jego zastępstwo jest już w fazie rozwoju. Chociaż jak na razie niewiele szczegółów podano do wiadomości publicznej, to auto najprawdopodobniej pojawi się w wersji hybrydowej, aby spełniać normy emisji.

Bugatti podobno już przedstawiło swoim najwierniejszym klientom pierwsze wersje projektu auta zastępującego Chirona. Pozostali zobaczą je najprawdopodobniej nie wcześniej niż w 2024 r.