Wielkie pożegnanie Bugatti Chiron w Europie. Marka stworzyła model L’Ébé inspirowany art deco

Bugatti oficjalnie żegna się ze swoim kultowym modelem Chiron w Europie, ale robi to w swoim niepowtarzalnym stylu. Inspirowana art déco superekskluzywna specjalna edycja o nazwie L’Ébé to hołd dla córki założyciela marki Ettore Bugattiego. Auto powstało w zaledwie trzech egzemplarzach.
Bugatti Chiron znika z Europy
L’Ébé była najstarszą córką Ettore Bugattiego, która napisała bardzo szczegółową biografię swojego ojca zawierającą „liczne wpisy z dziennika samego Ettore, listy od jego wczesnych pracowników, klientów i partnerów biznesowych oraz jej własne doświadczenia i wspomnienia o ojcu”.
To właśnie w hołdzie dla L’Ébé powstała też super limitowana edycja modelu Chiron – ostatnia, która wyjedzie na europejskie ulice.
Bugatti Chiron L’Ébé to jedno z najbardziej ekskluzywnych aut stworzonych przez francuskiego producenta. Wyprodukowano je w zaledwie trzech egzemplarzach – standardowym oraz dwóch w wersji Sport – przy czym wszystkie zostały wyprzedane na pniu. I to mimo tego, że cena osiągnęła przynajmniej kilka milionów euro (oficjalne dane nie zostały jak na razie ujawnione).

Polecamy
Bugatti Chiron L’Ébé – supersamochód inspirowany art déco
Jako że L’Ébé była wielką miłośniczką art déco, Bugatti przy produkcji limitowanej edycji Chirona inspirowało się właśnie tym nurtem artystycznym. Widać to przede wszystkim w wysmakowanych detalach odróżniających wersję specjalną od klasycznej.

Całe nadwozie, łącznie z pokrywą silnika, pokryte jest prześwitującym włóknem węglowym w kolorze niebieskim, które uzupełnione jest złotymi akcentami. Te ostatnie widoczne są wokół przedniego grilla w kształcie podkowy, a także na błotnikach, felgach oraz dyfuzorze.
Najbardziej wyróżnia się jednak pionowa złota linia, która przecina całą karoserię auta przez środek. Ciekawym akcentem jest też reprodukcja podpisu L’Ébé – oczywiście również w kolorze złotym – umieszczona pod tylnym spojlerem. Złote akcenty pojawiają się także we wnętrzu auta.

Pod względem osiągów i silnika Chiron L’Ébé pozostał bez zmian w stosunku do standardowej wersji. Pod maską wciąż znajdziemy ten sam 8-litrowy silnik W16, który rozwija niemal 1500 koni mechanicznych i jest w stanie rozpędzić auto do 100 km/h w zaledwie 2,4 sekundy. Prędkość maksymalna to z kolei elektronicznie ograniczone 420 km/h.
Przyszłość Bugatti - co po Chironie?
W ten spektakularny sposób seria produkcyjna Chirona oficjalnie dobiega końca, a jego zastępstwo jest już w fazie rozwoju. Chociaż jak na razie niewiele szczegółów podano do wiadomości publicznej, to auto najprawdopodobniej pojawi się w wersji hybrydowej, aby spełniać normy emisji.
Bugatti podobno już przedstawiło swoim najwierniejszym klientom pierwsze wersje projektu auta zastępującego Chirona. Pozostali zobaczą je najprawdopodobniej nie wcześniej niż w 2024 r.
Polecamy
Popularne
- 1 Pełnia Księżyca w lutym 2023 otworzy nas na miłość. Księżycowy horoskop dla wszystkich znaków zodiaku
- 2 Zielona kometa 2023 właśnie mija Ziemię. Taka okazja trafia się raz na 50 tysięcy lat!
- 3 Najdroższa aukcja WOŚP 2023: Weekend z Omeną Mensah i Rafałem Brzoską pobił kolejny rekord
- 4 Oto nowy najdroższy samochód we wszechświecie! "Motoryzacyjny jednorożec" został sprzedany za prawie 10 mln euro
- 5 Niebezpieczne związki w kosmetykach. Eksperci chcą zbadać 24 substancje, a zaczną od kremów z filtrem UV
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Bill Gates walczy o planetę, podróżując prywatnym samolotem. I nie uważa tego za hipokryzję

Skoda, Audi czy Mini Morris - jakimi markami aut jeżdżą najmądrzejsi kierowcy? Ciekawe wyniki badań

Królowa Śniegu wróciła do Polski. Ta polska wieś hitem internetu. "Zaspy jak za starych dobrych czasów"

Figurki z Kinder Niespodzianki na celowniku kolekcjonerów. Niektóre mogą być warte fortunę!
