Firma dostarczyła klientom na całym świecie 5586 samochodów – o 49 proc. więcej, niż w 2020 r. Liczba odzwierciedla rekord wszechczasów w większości regionów, w tym w Chinach, Amerykach, w regionie Azji i Pacyfiku, a także w wielu krajach na całym świecie.

Reklama

2021 rok był fenomenalny dla Rolls-Royce Motor Cars. Dostarczyliśmy więcej samochodów niż kiedykolwiek w 117-letniej historii marki, a nienotowany dotąd popyt na wszystkie produkty dotyczył każdego z globalnych rynków – mówił Torsten Müller-Ötvös, CEO marki.

Ghost i Cullinan najpopularniejsze

Każdy z modeli marki osiągnął sukces sprzedażowy. Wzrost był zasługą silnego popytu na Ghosta, wzmocnionego dodatkowo premierą Black Badge Ghosta w październiku 2021 r. Dodatkowo istotną rolę odegrało niesłabnące zainteresowanie modelami Cullinan oraz Phantom oraz historycznie wysokie zainteresowanie programem Provenance, czyli programem sprzedaży używanych samochodów.

Na rekordowym poziomie utrzymały się również zamówienia Bespoke, reprezentowane przez personalizowane zamówienia spektakularnego Phantoma Oribe stworzonego wspólnie z marką Hermès, Phantoma Tempus oraz kolekcjonerską serię Black Badge Wraith i Black Badge Dawn Landspeed. Firma zasygnalizowała swoje zaangażowanie we współczesny ruch personalizacji nadwozi stworzeniem działu Rolls-Royce Coachbuild i prezentacją arcydzieła, jakim był model Boat Tail.

Znajdujemy się w ogromnie zachęcającej sytuacji, w momencie, gdy szykujemy się do historycznego wydarzenia, jakim będzie premiera modelu Spectre, naszego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu. Na bazie tegorocznego sukcesu wciąż będziemy ewoluować w stronę marki prawdziwego luksusu, czegoś więcej, wykraczającego poza sferę motoryzacji - dodał Müller-Ötvös.

W 2021 roku Rolls-Royce ogłosił również swój pierwszy elektryczny samochód, Spectre. Model trafi na rynek najprawdopodobniej do czwartego kwartału 2023 roku.