LVMH wspiera Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024
Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie to wielkie święto sportu, które wymaga ogromnego wysiłku nie tylko dla sportowców biorących w nich udział. To również wielkie przedsięwzięcie organizacyjne i finansowe. W tym ostatnim aspekcie nie zawsze idzie wszystko zgodnie z planem.
Podczas przygotowań do przyszłorocznych Igrzysk w Paryżu również pojawiły się wyzwania finansowe. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że brakowało środków, które pomogłyby przyspieszyć prace. Ostatecznie z pomocą organizatorom przyszła korporacja LVMH. Jak przekonuje prezes tej firmy Bernard Arnault, „jego” zastrzyk pieniędzy ma zwiększyć atrakcyjność Francji na świecie.
Bernard Arnault wpłaca 150 mln euro na rzecz Igrzysk Olimpijskich
O tym, że firma LVMH zostanie partnerem Igrzysk Olimpijskich mówiło się od miesięcy. Wreszcie potwierdzono medialne przecieki. Francuski koncern, który jest właścicielem takich marek jak szampan Moet, koniak Hennessy, Dior, Louis Vuitton czy Tiffany& Co., został partnerem premium. Nie ujawniono konkretnej kwoty kontraktu sponsorskiego, ale kilka źródeł potwierdziło, że dotacja wyniosła 150 mln euro.
- To bezprecedensowe partnerstwo z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi w Paryżu w 2024 roku przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności Francji na całym świecie. To było naturalne, że LVMH i jego maisons były częścią tego wyjątkowego międzynarodowego wydarzenia – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny miliardera i prezes Bernard Arnault.
Umowa zawarta pomiędzy LVMH a organizatorami igrzysk pozwoli tej pierwszej pojawiać się w wielu miejscach podczas wydarzenia, co oczywiście zwiększy również zainteresowanie markami należącymi do portfolio koncernu.
Polecamy
Polecamy
Polecamy
LVMH „oddeleguje” kilka firm z portfolio do obsługi Igrzysk
Kilka firm z portfolio LVMH odegra większą rolę w poszczególnych etapach przygotowywania paryskiej olimpiady i paraolimpiady, jak i w trakcie ich trwania.
I tak wiadomo już, że marka jubilerska Chaumet zaprojektuje medale, Moët Hennessy zapewni wino i napoje alkoholowe podczas igrzysk, a Sephora pomoże w sztafecie z ogniem olimpijskim. Od chwili obecnej do ceremonii otwarcia, Louis Vuitton, Dior i Berlutti również zaprezentują różne aspekty swojego zaangażowania.
Polecamy
LVMH przykładem dla innych firm
Wejście tak dużego i prestiżowego gracza jak LVMH do organizacji Igrzysk Olimpijskich spowoduje, że również inne globalne marki będą chciały pokazać się na tym wydarzeniu. Już teraz Air France zapowiedziało, że zawrze umowę partnerską, aby być obecnym podczas zawodów.
- To świetny sposób dla Air France, aby pokazać to, co najlepsze i pomóc pokazać to, co najlepsze we Francji i Paryżu – powiedział Ben Smith, prezes linii lotniczej.
Olimpiada ma się odbyć od 26 lipca do 11 sierpnia 2024 roku, a Paraolimpiada od 28 sierpnia do 8 września tego samego roku. Większość wydarzeń odbędzie się w stolicy Francji Paryżu. Jednak sportowcy będą również walczyć w Marsylii i na Tahiti (wyspa na Oceanie Spokojnym, która jest częścią terytorium zamorskiego Francji).
Polecamy