Smakowe trendy na 2023: Pistacje, "nostalgiczne jedzenie" i kawa grzybowa opanują nasze menu!

Choć trendy w gastronomii i kulinariach są o wiele trudniejsze do określenia, niż wybór koloru roku Pantone, międzynarodowa firma świadcząca m.in. usługi gastronomiczne, postanowiła wytypować smaki i potrawy, które zdominują nasze kulinarne i gastronomiczne wybory w roku 2023. Na szczycie listy trendów pistacje i daktyle!
Modne jedzenie 2023: Pistacje i daktyle
Według ostatniego komunikatu prasowego firmy Lyons Magnus, to właśnie pistacje i daktyle zdominują smakowe trendy w 2023. Prognozy te – choć znacznie trudniejsze do uchwycenia – opierają się na wielu badaniach i profesjonalnych analizach, a marka Lyons Magnus zapewnia, że w przypadku tej listy nie ma mowy o pomyłce! Zatem, co będzie królować na naszych talerzach przez najbliższe miesiące? Pistacje i daktyle!
Polecamy
W noworocznym raporcie Flavor & Trend Predictions to właśnie słodki, orzechowy smak pistacji będzie dominował w potrawach i nowych produktach, które pojawią się na rynku spożywczym czy w gastronomii. Z analiz Lyons Magnus wynika również, że pistacje mogą stać się kolejnym modnym składnikiem mleka roślinnego, podobnie jak wcześniej migdały czy nerkowce. Zdaniem firmy wynikać to może z tego, że do produkcji mleka roślinnego z pistacji producenci potrzebują mniej wody, a jednocześnie doskonale smakuje!
Twórcy raportu podkreślają także, że pistacje jako inspiracja kolorystyczna także będzie dominować w naszych kuchniach.
Obok pistacji hitowym smakiem roku 2023 mają być daktyle, które zajmą kluczowe miejsce we wszystkich koktajlach, napojach kawowych czy wypiekach. Pojawiać się mają także w wersji wytrawnej – obok serów premium, wędlin czy na desce masła. Mają towarzyszyć nam także jako prosta przekąska lub w formie syropów słodzących.
Trendy na rok 2023: Nostalgia za smakami z przeszłości
Jakie jeszcze trendy zdominowały raport Lyons Magnus? Firma wspomina m.in. o „jedzeniu nostalgicznym”, do którego powracać będą konsumenci w 2023 roku. To smaki i potrawy z przeszłości, które będą czymś w rodzaju pocieszenia, powrotu do ciepłych wspomnień z dzieciństwa itp. Chodzi tu o kultowe potrawy sprzed dekad, babcine przepisy na domowe comfort food ale też powrót do marek, które dominowały na rynku spożywczym w czasach naszego dzieciństwa i młodości.
Co ciekawe, moda na „nostalgiczne jedzenie” będzie widoczna nie tylko w naszych codziennym menu, ale również na półkach sklepowych czy branży marketingowej, a nawet rynku kolekcjonerskim.
Co zamiast tradycyjnej kawy i herbaty?
Wysoko na liście gorących trendów 2023 Lyons Magnus plasuje również nowe smaki naparów. Jak zaznaczają twórcy raportu Flavor & Trend Predictions, obok tradycyjnych smaków kawy i herbaty, w naszych menu pojawią się także nowe, ciekawe smaki – m.in. lekka energetyzująca herbata o nazwie yupon, której podstawą jest ostrokrzew, relaksująca japońska herbata hojicha czy kawa grzybowa, która parzona jest z tradycyjnej kawy z dodatkiem leczniczych grzybów.
Polecamy
Polecamy
Popularne
- 1 Jakim samochodem jeździ aktualnie szef Lamborghini? Stephan Winkelmann zdradził, co trzyma w garażu
- 2 Przedwojenna Tatra - czeska limuzyna i "arcydzieło art deco" - trafiła na sprzedaż. Cena to tajemnica
- 3 WELL LIST: 7 najpiękniejszych lodowisk na świecie, które wyglądają jak Kraina Lodu
- 4 WELL LIST: Topowe hotele na Malediwach z CARTER
- 5 Kraków. Zabytkowe kultowe Maserati z 1979 roku trafiło na sprzedaż. Czy ktoś odważy się je odrestaurować?
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Egipt: Archeolodzy odkryli najstarszą i "najlepiej skompletowaną" mumię świata. Ma 4300 lat!

Co robią ludzie sukcesu w piątek wieczorem? Zawsze pamiętają o tych 10 krokach

Tiffany & Co. x Nike Air Force 1? Wygląda na to, że szykuje się wielka współpraca!

Regé-Jean Page najprzystojniejszym mężczyzną świata. To udowodnione naukowo!
