Rynek alkoholi spirytusowych wciąż rośnie
Według danych Rady Alkoholi Destylowanych w Stanach Zjednoczonych (DISCUS) w roku 2021 branża zanotowała znaczący wzrost mimo licznych wyzwań, jakie napotkała na swojej drodze. Na sprzedaż wpłynęło przede wszystkim stopniowe luzowanie pandemicznych obostrzeń oraz coraz liczniejsza grupa konsumentów, którzy kupowali wysokiej klasy alkohole na użytek domowy i kolekcjonerski.
Największym powodzeniem wśród konsumentów cieszyły się wódka, tequila oraz amerykańska whiskey, zwłaszcza że międzynarodowe akcyzy nakładane na tę ostatnią zostały częściowo zredukowane. Drugi rok z rzędu ogromny wzrost zanotowała również stale rozkwitająca kategoria gotowych do picia koktajli.
Polecamy
Polecamy
Luksusowa tequila z największym wzrostem sprzedaży
Sprzedaż napojów spirytusowych wzrosła już dwunasty rok z rzędu – tym razem o 1,7 pkt procentowego – i łączny udział tego segmentu w całym rynku alkoholi wynosi obecnie 41,3 proc.
Wśród głównych kategorii napędzających sprzedaż były wódka, której obrót wzrósł o prawie 5 proc. do 7,3 mld dolarów, oraz tequila i mezcal. Wielkość rynku tych alkoholi wzrosła o 30 proc. do 5,2 mld dolarów (98 proc. tej liczby stanowi sprzedaż tequili). Listę domyka amerykańska whiskey (4,6 mld dolarów) oraz koniak (3,5 mld dolarów).
Wzrost był szczególnie wyraźny w segmentach premium poszczególnych kategorii. Sprzedaż napojów spirytusowych super premium wzrosła o 24,2 proc., a napojów premium o 11,5 proc. Było to szczególnie dostrzegane w przypadku tequili z najwyższej półki.
– Prawie 82 proc. całkowitego wzrostu przychodów sektora napojów spirytusowych pochodziło ze sprzedaży marek alkoholi z półki super premium – mówiła Christine LoCascio, dyrektor ds. komunikacji organizacji DISCUS.
Kupowanie luksusowych trunków do tworzenia wyrafinowanych koktajli było idealnym rozwiązaniem dla konsumentów alkoholi, którzy byli zmuszeni pozostać w domu i ograniczyć wydatki na wakacje i posiłki na mieście drugi rok z rzędu – podsumowała.
Polecamy