Rynek alkoholi klasy premium z kolejnym wzrostem sprzedaży. Powodem może być... inflacja

Rynek luksusowych alkoholi odnotowuje kolejny wzrost sprzedaży. I nie jest to kwestia przypadku. Według ekspertów kluczowym powodem takiego stanu rzeczy jest nowy styl życia społeczeństwa, które w czasie inflacji i kryzysu uważa konsumpcję dobrych jakościowo trunków za jedyny przejaw luksusu.
Kolejny wzrost sprzedaży luksusowych alkoholi
Według nowego raportu Rady ds. Alkoholi Destylowanych sektor luksusowych napojów spirytusowych w trzecim kwartale 2022 roku odnotował kolejny silny wzrost sprzedaży. Powód? Według ekspertów głównym czynnikiem może być inflacja – i nie, to nie jest żadna sprzeczność.
Zgodnie z wynikami analizy sprzedaż luksusowego alkoholu w ostatnich miesiącach wzrosła o ponad 15 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. I właściwie nie powinno być to dla nikogo zaskakujące, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat wzrost jest jedyną stałą tendencją dla rynku alkoholi. Tylko skąd pomysł, że jest za to odpowiedzialna inflacja?
- Podczas gdy inflacja ogranicza dochody konsumentów, butelka najlepszej jakości alkoholu wciąż pozostaje jeszcze osiągalnym przejawem luksusu, który niekiedy jest jedyną przyjemnością w życiu dorosłych - powiedziała w oświadczeniu Christine LoCascio, szefowa ds. polityki i strategii Rady Destylowanych Alkoholi.
Dodatkowo wzrost popularności domowych barków stał się motorem napędzającym rynek, ale – choć uważa się go za kluczowy – nie jest jedynym czynnikiem, który mógł mieć na to wpływ.
Konsumenci domagają się luksusu?
- Sprzedaż luksusowych alkoholi może napędzać także odrodzenie restauracji i barów po pandemii. Ludzie powrócili do lokali, żądając od nich lepszej jakości trunków. Drinki nie mogą być byle jakie. Mają być topowe – wyjaśnia Christine LoCascio.
W grę wchodzi również wzrost popularności marek premium promowanych przez celebrytów. Ich działania marketingowe związane są przede wszystkim ze stylem życia oraz ideologią „zafunduj sobie”, w której społeczeństwo ma znajdować komfort w mniej wymagających – acz wciąż dosyć kosztownych – przyjemnościach.
Które alkohole zatem można uznać za liderów trzeciego kwartału 2022 roku?
Polecamy
Polecamy
Najpopularniejsze alkohole premium w trzecim kwartale 2022 r
Co ciekawe, wszystkie wymienione wyżej czynniki miały doprowadzić do tego, że tequila powoli wyprzedza popularnością amerykańskiej whisky. Różnica wynosi 43 proc. do 44 proc.
Wzrost sprzedaży o 17 proc. w porównaniu do lat poprzednich odnotowały także marki irlandzkiej whiskey, z kolei 20-procentowy wzrost odnotowali producenci whisky japońskiej.
Według danych The Business Research Company, w latach 2021-2022 rynek alkoholi premium jako całość odnotował roczną stopę wzrostu, która wynosi nieco ponad 9 proc. Obrazując to na zwykłych liczbach, wzrost nastąpił z około 131 miliardów dolarów na 143 miliardy dolarów.
Polecamy
Popularne
- 1 Jakim samochodem jeździ aktualnie szef Lamborghini? Stephan Winkelmann zdradził, co trzyma w garażu
- 2 Przedwojenna Tatra - czeska limuzyna i "arcydzieło art deco" - trafiła na sprzedaż. Cena to tajemnica
- 3 WELL LIST: 7 najpiękniejszych lodowisk na świecie, które wyglądają jak Kraina Lodu
- 4 WELL LIST: Topowe hotele na Malediwach z CARTER
- 5 Kraków. Zabytkowe kultowe Maserati z 1979 roku trafiło na sprzedaż. Czy ktoś odważy się je odrestaurować?
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Egipt: Archeolodzy odkryli najstarszą i "najlepiej skompletowaną" mumię świata. Ma 4300 lat!

Co robią ludzie sukcesu w piątek wieczorem? Zawsze pamiętają o tych 10 krokach

Tiffany & Co. x Nike Air Force 1? Wygląda na to, że szykuje się wielka współpraca!

Regé-Jean Page najprzystojniejszym mężczyzną świata. To udowodnione naukowo!
