W 2021 roku mija 60 lat odkąd kultowy renault 4 po raz pierwszy trafił na rynek. W założeniach miał być to samochód dla mas: prosty w użyciu, niezawodny i powszechnie dostępny – jak dżinsy. I taki rzeczywiście był.

Reklama

Jego „pudełkowy” design, przestronne, nieskomplikowane i użyteczne wnętrze, a do tego niski koszt utrzymania i eksploatacji sprawiły, że w latach 1961-1994 Renault sprzedał aż 8 milionów egzemplarzy „czwórki”. Tym samym model ten stał się najlepiej sprzedającym się na świecie francuskim autem w historii i zrewolucjonizował podejście innych producentów do budowy przystępnych cenowo samochodów.

Renault Suite N°4 – radykalna interpretacja klasyka

Teraz Renault, by jak najlepiej uczcić okrągłą rocznicę wprowadzenia na rynek legendarnej „czwórki”, nawiązało współpracę z francuskim projektantem Mathieu Lehanneurem, który zreinterpretował klasyczny pudełkowy design auta, przekształcając go w „mobilny pokój hotelowy”.

Oparty na oryginalnym modelu 4L, Suite N°4 został przerobiony na samochód elektryczny, a jego tylna połowa nadwozia - zastąpiona poliwęglanowymi szybami zapewniającymi jasne i przestronne wnętrze apartamentu.

Renault Suite N°4/fot. mat. prasowe Renault Suite N°4/fot. mat. prasowe

Fotele i deskę rozdzielczą pokryto żółtym aksamitem, a tylną przestrzeń wypoczynkową – grubą, prążkowaną tkaniną dekoracyjną. W konstrukcji znaleziono także miejsce na ławkę, która wysuwa się spod tylnej klapy, by zapewnić gościom zadaszone miejsce do siedzenia.

Wszystko to zestawione zostało z matowym lakierem w kolorze cementu, przekształcającym kultowy samochód w mobilną modernistyczną konstrukcję, która przemawia bezpośrednio do współczesnej chęci ucieczki z dala od cywilizacji.

Chciałem połączyć świat motoryzacji i architektury, by stworzyć pokój hotelowy na otwartym powietrzu – mówi Lehanneur. – Lepszy niż najwspanialszy apartament, samochód jest dokładnie tam, gdzie go potrzebujesz – niezależnie od tego, czy jest to morze, góry, czy wymarzone miasto.

Renault Suite N°4/fot. mat. prasowe Renault Suite N°4/fot. mat. prasowe

Koncept Lehanneura jest także zwiastunem nowej ery samochodów w ofercie Renaulta. Francuska marka zamierza wrócić do swoich korzeni i w najbliższych latach skupić się na mniejszych, przyjaznych środowisku autach miejskich. Pierwszym modelem, który trafi na rynek w 2024 roku, będzie Renault 5 Electric, współczesna wersja klasyka marki z wczesnych lat 70.