Wysokie premie dla pracowników Ferrari

Według Reutersa bonusy dla pracowników były powiązane z rekordowymi wynikami sprzedaży samochodów Ferrari. Włoski producent dostarczył w ubiegłym roku 11 155 aut na całym świecie i tym samym przebił własne wyniki z 2020 r. o 22,3 proc. oraz z 2019 r. o 10,1 proc. 2021 rok okazał się więc najlepszym rokiem pod względem sprzedaży w ponad 80-letniej historii marki.

Reklama

Ferrari postanowiło nagrodzić wysiłki swoich pracowników i zachęcić ich do dalszych starań, przyznając wszystkim premie finansowe sięgające nawet 12 tys. euro.

Nasze rekordowe wyniki finansowe w 2021 roku po raz kolejny pokazują siłę modelu biznesowego. Starannie zarządzaliśmy imponującą liczbą zamówień zgodnie ze strategią kontrolowanego wzrostu i zachowania ekskluzywności marki – mówił Benedetto Vigna, dyrektor generalny Ferrari.

Ferrari - premiery nowy samochodów 

Ferrari cieszy się szczególnym zainteresowaniem w regionie Europy, Bliskiego Wschód i Afryki, gdzie łącznie dostarczono aż 5492 samochody. W obu Amerykach sprzedano kolejne 3 tys. sztuk, a w Chinach, Hongkongu i na Tajwanie pojawiło się 899 nowych właścicieli Ferrari – wzrost o 97 proc. w stosunku do 2020 roku.

Modelami włoskiego producenta, które w ubiegłym roku były najpopularniejsze, okazały się ferrari roma oraz hybrydowe sf90 stradale – oba z nowej rodziny aut wyposażonych w silniki ośmiocylindrowe. Z kolei sprzedaż mocniejszych i mniej ekologicznych modeli z jednostkami dwunastocylindrowymi wyraźnie spadła.

W 2022 r. Ferrari planuje natomiast premierę dwóch nowych modeli, w tym długo wyczekiwanego Purosangue, pierwszego SUV-a w historii marki. Oba auta będą zwieńczeniem ogłoszonego w 2018 r. planu wprowadzenia na rynek 15 nowych pojazdów. Włoski producent obiecał też, że swój pierwszy w pełni elektryczny samochód zaprezentuje do roku 2025. Aktualnie na rynku dostępne są trzy hybrydowe modele Ferrari.