Rekordowe wzrosty na rynku szampana. Dlaczego pijemy coraz więcej "bąbelków"?

Producenci szampana mogą wznieść toast! Sprzedaż słynnego trunku z bąbelkami w roku 2021 osiągnęła poziom o jedną trzecią większy niż rok wcześniej. Pobiła tym samym znakomity rok 2019 o niemal 10 proc. Co sprawia, że pijemy coraz więcej szampana?
Wysokość sprzedaży szampana wraca na właściwe tory po pandemicznych spadkach. Eksperci z Comité Champagne szacują, że globalna sprzedaż tego trunku w 2021 r. wyniosła 6,2 mld dolarów, czyli o 31 proc. więcej niż w roku 2020 i o 9 proc. więcej niż w 2019 r.
Zdaniem Charlesa Goemaere’a, dyrektora generalnego organizacji, wzrost sprzedaży szampana spowodowany jest trzema głównymi czynnikami. Po pierwsze w wielu krajach lockdown nie były aż tak długi i rygorystyczny, dzięki czemu restauracje i hotele mogły być otwarte i wciąż serwować ten trunek. Po drugie sprzyjające warunki upraw w 2020 r. oznaczały możliwość uzupełnienia zapasów i wreszcie po trzecie – wzrosła domowa konsumpcja.
Na tym etapie nie mamy jeszcze szczegółowych informacji, ale wydaje się, że konsumpcja w domu była szczególnie wysoka. Konsumenci ze względu na panujący na świecie ponury nastrój postanowili się nieco częściej rozpieszczać. W wielu krajach, głównie anglosaskich, sprzedawcy wspominali o dużym popycie na szampana – powiedział Goemaere.
Polecamy
Marki premium napędzają rynek
W 2021 r. na świecie sprzedano prawie 322 miliony butelek szampana. I choć prawie połowa ogólnej sprzedaży - aż 44 proc. - przypadła na Francję, to jednak ostatecznie do znakomitego wyniku przyczynił się przede wszystkim eksport – był o 37,5 proc. wyższy niż w 2020 r. i o 15 proc. wyższy niż w 2019 r.
Głównym motorem napędowym dla rosnącego eksportu szampana okazały się marki premium takie jak Moët & Chandon, Dom Pérignon czy Veuve Clicquot, należące do koncernu LVMH, giganta na rynku dóbr luksusowych.
W przypadku tych marek spodziewamy się stałego tempa wzrostu, zwłaszcza w związku z ponownym otwarciem lokali fine diningowych – mówiła Emma de Szoeke wiceprezydentka ds. analityki i rozwoju w Moët Hennessy.
De Szoeke potwierdza jednocześnie, że wzrost domowej konsumpcji szampana spowodował największe zmiany na rynku.
Wszyscy musieliśmy znaleźć sposoby na świętowanie wyjątkowych okazji w domu - dodała De Szoeke. - I właśnie to jest główną przyczyną wzrostu, jaki zaobserwowaliśmy na rynku szampana, ponieważ trunek ten służy przede wszystkim do celebracji ważnych chwil w życiu.
Popularne
- 1 Pełnia Księżyca w sierpniu 2022: Ostatni SUPER KSIĘŻYC tego roku przyniesie wielkie zmiany
- 2 Czy warto dodawać wodę do whisky? Będziesz zaskoczony odpowiedzią ekspertów
- 3 WELL CHEF: Turbot w gęstym sosie choron z wrocławskiej restauracji Martim
- 4 Porsche Taycan Turbo S najszybszym samochodem elektrycznym. Pobił Teslę o ponad 2 sekundy!
- 5 Personalizowany Rolls-Royce księżniczki Małgorzaty trafi na aukcję. Cena może Was zaskoczyć!
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Wybrano 20 najpiękniejszych miast na świecie według naukowców. Badacze włączyli Google Street View i...

Wybrano 3 najlepsze smartfony na świecie. OPPO Find X5 Pro najbardziej zaawansowanym telefonem 2022/2023

Rzekomy obraz Pabla Picassa odnaleziony w trakcie nalotu narkotykowego. "Może być wart miliony dolarów"

Z DRUGIEJ RĘKI: Martyna Zastawna z WoshWosh - ze sneakersowej niszy do klubu liderek biznesu w Polsce
