Luksusowy SUV Aston Martin DBX707 to najnowsza propozycja brytyjskiej marki, która ma wyznaczyć nowe standardy dla konkurencji w tym segmencie pojazdów.

Reklama

Seria DBX w samym swoim założeniu ma reprezentować dynamikę i designerskie aspiracje Astona Martina oraz udowodnić, że nie wszystkie SUV-y muszą iść na te same kompromisy. W modelu DBX707 podwyższyliśmy poprzeczkę w każdej dziedzinie, aby stworzyć samochód wyznaczający nowe standardy osiągów i atrakcyjności – mówił Tobias Moers, dyrektor generalny Astona Martina.  

Najszybszy SUV na świecie

I rzeczywiście wygląda na to, że w kwestii osiągów brytyjska marka zrobiła naprawdę dużo. Dzięki nowym modyfikacjom turbosprężarek i wykorzystaniu 9-stopniowej skrzyni biegów  ze sprzęgłem olejowym inżynierom udało się uwolnić jeszcze więcej mocy z i tak potężnego już 4-litrowego silnika V8 znanego z wersji DBX.

Aktualnie jednostka osiąga 707 KM i 900 Nm momentu obrotowego, czyli o ponad 157 KM i 200 Nm więcej względem wersji DBX (V8). To z kolei przekłada się na jeszcze lepsze przyspieszenie, które aktualnie wynosi 3,3 sekundy od 0 do 100 km/h. Nowe modyfikacje wpłynęły jednak nie tylko na prędkość i moc, ale także na jakość prowadzenia oraz poczucie kontroli kierowcy nad autem.

Aston Martin DBX707 - wnętrze/fot. materiały prasowe Aston Martin DBX707 - wnętrze/fot. materiały prasowe

W tym wyjątkowym modelu uwolniliśmy pełny potencjał serii DBX, aby stworzyć SUV, który jest bezkonkurencyjny pod względem osiągów. Połączenie tego nietuzinkowego silnika z nową, 9-stopniową skrzynią biegów ze sprzęgłem olejowym zapewnia potężne możliwości i unikalny charakter modelowi DBX707 – mówił Ralph Illenberger, szef zespołu odpowiedzialnego za inżynierię układów napędowych Astona Martina.

SUV, który „emanuje mocą”

DBX707 przeszedł także modyfikacje na zewnątrz. Na przedzie pojawił się większy grill wlotu powietrza, zmieniono kształt świateł dziennych, zamontowano nowe wloty powietrza i kanały chłodzące hamulce oraz odświeżono przedni zderzak. Z tyłu z kolei dodano nowy spojler zwiększający docisk oraz powiększono dyfuzor.

Aston Martin DBX707, przód auta/fot. materiały prasowe Aston Martin DBX707, przód auta/fot. materiały prasowe

Oczywiście niektóre zmiany były funkcjonalne, są to przede wszystkim powiększony grill, tylny spoiler i opcjonalne 23-calowe felgi, jednak pozostałe elementy, na przykład spoilery progowe i tylny zderzak, mają za zadanie podkreślić wysokie osiągi DBX707 oraz bardziej agresywną i muskularną sylwetkę. W rezultacie powstał projekt, który emanuje mocą – podsumował Marek Reichman, dyrektor kreatywny marki.

Rozpoczęcie produkcji modelu DBX707 zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 roku. Pierwsze egzemplarze dotrą do nowych klientów na początku drugiego kwartału 2022 roku.