Niemal wszystkie marki motoryzacyjne posiadają logo, które zastępuje oficjalną nazwę producenta. Nie ma jednak co ukrywać, że najczęściej wybierane są zwierzęta, które mają symbolizować doniosłe cechy charakteru każdej z firm. Lamborghini ma byka, Shelby ma kobrę, Ferrari ma konia, a Jaguar… ma jaguara.

Reklama

Wśród całego tego "motoryzacyjnego zwierzyńca" jest jeszcze jedna marka, która w swoim logo ma zwierzę. Jest to Porsche, które właśnie zaprezentowano odświeżoną wersję herbu z koniem w roli głównej.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Nowy herb Porsche – trzy lata pracy

Zmiany herbu Porsche zostały wprowadzone przy współpracy projektantów Porsche Style i specjalistów z marketingu. Nowy logotyp ma być wejściem marki w nowy rozdział. Jednak zmiany mają również uczcić dziedzictwo producenta. Jak powiedział Michael Mauer, wiceprezes ds. Style Porsche:

- 75-lecie samochodów sportowych Porsche stało się dla nas okazją do gruntownego odświeżenia naszego znaku towarowego. Nowy herb komunikuje charakter Porsche swoim znacznie czystszym, nowocześniejszym wzornictwem. Ponownie zinterpretowaliśmy historyczne cechy i połączyliśmy je z innowacyjnymi elementami designu, takimi jak struktura plastra miodu oraz szczotkowany metal. Tak powstał ambitny od strony estetycznej łuk, który łączy historię i przyszłość marki.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Prace nad odświeżonym herbem trwały przez trzy lata. Warunek był jeden, zmiany mają być wprowadzone, ale logo nadal ma być rozpoznawalne, tak żeby nikt nie pomylił go z żadnym innym.

Istotne było również przygotowanie tak herbu, aby nadawał się do umieszczania go w wersji 2D i 3D. Trzeba pamiętać, że logo znajduje się nie tylko na karoserii i we wnętrzu tych sportowych aut, ale także na różnego typu produktach marketingowych.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Nowe logo Porsche – kompleksowe zmiany

Co właściwie się zmieniło w herbie? Otóż górna część logo została minimalnie poszerzona, a dolna zwężona. Zewnętrzny kontur wizualnie zyskał na szerokości. Wprowadzono także subtelniejszy złoty odcień. Napis „PORSCHE”, został zagłębiony na złotej powierzchni, a także zmieniono jego szerokość i wysokość.

Czerwone pola mają teraz trójwymiarową strukturę plastra miodu. Efekt 3D tych obszarów jest teraz możliwy, dzięki zastosowaniu różnych odcieni czerwieni.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Co się tyczy poroży, to w nowym logo są smuklejsze. Bardziej przestrzennie je rozmieszczono. Jednak największe zmiany dotyczą napisu „STUTTGART”, który teraz reprezentuje typografię Porsche i ma lepszą czytelność. Z kolei koń został ukazany w chwili, gdy podnosi się przed rozpoczęciem biegu. Ma to symbolizować determinację, dynamizm i wolę zwycięstwa.

Jak zatem widać każdy element został zmieniony, ale modyfikacje dla laika będą ledwie zauważalne. Nowy herb pojawi się na samochodach Porsche pod koniec tego roku razem z premierą nowego modelu.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Herb Porsche – garść ciekawostek

Najnowsze zmiany w herbie Porsche nie są pierwsze. Jak wielu producentów, firma na przestrzeni lat zmieniała swoje logo. Znak towarowy był aktualizowany w latach 1954, 1963, 1973, 1994 i 2008.

Oryginalny herb narysował Franz Xaver Reimspieß, projektant, który prawdopodobnie stworzył również logo Volkswagena w 1936 roku. To on na początku 1952 roku naszkicował pierwszą wersję herbu Porsche.

Skąd natomiast wzięły się poszczególne elementy herbu? Koń nawiązuje do pieczęci Stuttgartu. Nazwa miasta wywodzi się od hodowli koni („Stutengarten”) i również znajduje się w projekcie herbu. Z kolei kolory czarny i czerwony oraz poroże wzięto z tradycyjnego herbu kraju związkowego Wirtembergia-Hohenzollern.

Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe Porsche wprowadza zmiany w logo marki / materiały prasowe

Patrząc na częstotliwość zmian herbu, możemy się spodziewać, że najbliższa będzie miała miejsce za 15-20 lat. Może wtedy projektanci podejdą do herbu bardziej odważnie?