Mercedes właśnie ogłosił swoją najnowszą strategię biznesową. Jej głównym celem jest transformacja marki w kierunku „ekskluzywnych aut kolekcjonerskich” oraz zwiększenie zysków w segmencie superluksusowych pojazdów o 60 proc. do 2026 roku.
Środkiem do realizacji tego ambitnego celu ma być natomiast najnowsza submarka Mythos, którą niemiecki producent zaprezentował wraz z ogłoszeniem nowego planu biznesowego.
Polecamy
MYTHOS - luksusowe auta z jeszcze wyższej półki
Mythos w założeniach ma być jeszcze bardziej luksusową serią niż Maybach i plakietkę z tą nazwą będą nosić wyłącznie ekskluzywne samochody produkowane w ściśle limitowanej liczbie egzemplarzy.
Jak przekonują przedstawiciele Mercedesa, auta powstaną przede wszystkim z myślą o „najbardziej oddanych entuzjastach i kolekcjonerach” aut z trójramienną gwiazdą na masce.
– Większość luksusowych firm buduje swoje portfolio w oparciu o jedną lub dwie prawdziwe ikony. Mercedes-Benz ma to szczęście, że w swoim portfolio ma wiele kultowych luksusowych produktów i marek, takich jak Klasa S, SL, Klasa G, a także marki AMG i Maybach.
Widzimy ogromny potencjał, aby rozszerzyć nasze portfolio z najwyższej półki o jeszcze bardziej fascynujące produkty dla naszych klientów – powiedział w komunikacie prasowym Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz.
W ramach nowej strategii niemiecki producent zamierza także przeznaczyć 75 proc. przyszłych inwestycji w segment najbardziej luksusowych pojazdów i ograniczyć liczbę modeli z niższej półki cenowej z siedmiu do czterech przy jednoczesnym zwiększeniu ich standardu technologicznego. Niemiecki producent ogłosił również rozszerzenie portfolio Maybacha.
Ruchy te są także odpowiedzią na utrzymujący się kryzys w łańcuchach dostaw, który przełożył się na 30-procentowy wzrost zapotrzebowania na produkty z najwyższej półki. Ich sprzedaż w 2021 r. wygenerowała 9 proc. więcej zysku, mimo że wolumen produkcji spadł o 5 proc. Mając to na uwadze, Mercedes planuje stać się „najbardziej wartościową marką samochodów luksusowych na świecie”.
Mythos – nowy symbol luksusu
Podczas prezentacji strategii Mercedes pokazał również przedsmak tego, czego klienci mogą się spodziewać po submarce Mythos. Materiały udostępnione przez niemieckiego producenta wskazują, że pierwsze auto z tej serii będzie najprawdopodobniej modelem z otwieranym dachem opartym na zbliżonym konstrukcyjnie mercedesie AMG SL i będzie konkurować z autami marek takich jak Aston Martin, Ferrari i McLaren.