Lamborghini Invencible i Autentica – dwa wyjątkowe modele żegnają silnik V12
Kiedy pod koniec zeszłego roku ostatni egzemplarz Aventadora opuszczał fabrykę Lamborghini w Sant’Agata Bolognese, wydawało się że to już definitywny koniec ery spalinowego silnika V12. Mało kto spodziewał się wówczas, że włoski producent dodatkowo szykuje z tej okazji coś naprawdę wyjątkowego.
Tymczasem dokładnie tym są zaprezentowane właśnie dwa unikalne, jedyne w swoim rodzaju modele: Invencible oraz Auténtica. Pierwszy z nich to klasyczne coupé, drugi – typowy roadster.

Oba oparte są jednak na tej samej, wykonanej z włókna węglowego platformie Aventadora oraz dysponują tym samym, 6,5-litrowym, wolnossącym silnikiem spalinowym V12. Jednostka znana z Aventadora Ultimae wciąż rozwija nieprawdopodobne 769 KM.
– Silnik V12 jest jednym z filarów naszej historii i sukcesu naszej marki – stwierdził w oświadczeniu prasowym Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
– Zmierzając w kierunku nowej ery hybrydowej, chcemy po raz ostatni uczcić nasz wolnossący silnik V12 tymi dwoma wyjątkowymi pojazdami, które znakomicie odzwierciedlają naszą koncepcję doskonałości oraz kwintesencję i maksimum kreatywności przy wykorzystaniu platformy V12 – dodał Winkelmann.

Polecamy
Lamborghini Invencible i Autentica - wyjątkowy design

Design modeli Invencible oraz Auténtica rzeczywiście czerpie pełnymi garściami z dotychczasowych osiągnięć stylistycznych i inżynieryjnych studia projektowego marki Lamborghini Centro Stile.
Pokrywy silników obu aut przypominają model Sesto Elemento, radykalna aerodynamika zaczerpnięta została z kolei z ekstremalnych Veneno i Reventón, a maska przywodzi na myśl torowe Essenza SCV12. Nadwozia obydwu pożegnalnych hiperaut wykonane są także w całości z włókna węglowego.

To, co odróżnia modele Invencible i Auténtica od siebie, to przede wszystkim tył. Ten pierwszy wyposażony jest w charakterystyczny spojler zawieszony na dwóch wspornikach, podczas gdy ten drugi posiada jedynie dwie „lotki” w kształcie grzbietowych płetw rekina. Podobne można zresztą znaleźć w koncepcyjnym modelu Sián.
We wnętrzach obu supersamochodów dominują natomiast czyste linie i minimalistyczna deska rozdzielcza, uzupełnione wszechobecnymi w designie Lamborghini sześciokątami. Te ostatnie pojawiają się także na zewnątrz - na pokrywie silnika, w kształcie tylnych reflektorów i układzie wydechowym.

Modele Invencible i Auténtica to ostatnie dwa samochody wyprodukowane przez Lamborghini, które wyposażone zostały we wspomniany 12-cylindrowy, spalinowy silnik o pojemności 6,5 litra montowany z tyłu. Za kilka tygodni marka rozpocznie swój nowy etap - hybrydowy. Wtedy też poznamy nowego następcę Aventadora.