Kultowe Ferrari powraca. Nowa wersja ikony motoryzacji zapiera dech w piersiach

Inżynierowie z RML specjalizują się w budowie nowoczesnych aut inspirowanych ikonami motoryzacji. A ich wersja kultowego ferrari 250 GT wygląda wprost olśniewająco.
Termin „restomod” oznacza samochód, który został zbudowany z wykorzystaniem współczesnych metod i może pochwalić się nowoczesnym komfortem, wydajnością i technologią, ale jego design bezpośrednio inspirowany jest klasykiem motoryzacji. Dokładnie tym jest prototyp znany jako Short Wheelbase zbudowany przez brytyjską firmę RML.
Kultowy samochód w nowoczesnym wydaniu

Auto powstało na bazie ikonicznego ferrari 250 GT SWB i na pierwszych zdjęciach, które RML udostępniło w lutym, samochód prezentuje się fenomenalnie. Prototyp posiada karoserię wykonaną z nowoczesnych kompozytów węglowych, które zapewniają mu niezwykłą wytrzymałość przy stosunkowo niskiej masie 1470 kg.
A to oczywiście przekłada się także na osiągi. Pod maską Short Wheelbase znajduje się 5,5-litrowy silnik V12, który docelowo ma pozwolić pojazdowi osiągnąć 100 km/h w 4 sekundy. Prędkość maksymalna ma natomiast wynieść 300 km/h.
Z kolei dzięki nowoczesnym hamulcom, regulowanemu zawieszeniu i innym współczesnym systemom bezpieczeństwa poruszanie się z prędkością bliską maksymalnej nie będzie przerażającym doświadczeniem, co nie byłoby możliwe w przypadku klasycznego ferrari 250 GT. Najważniejsza z punktu widzenia RML ma być bowiem uniwersalność.

– Naszym celem jest stworzenie czegoś, co faktycznie nada się do użytku, czym mógłbym pojechać stąd do Le Mans, wysiąść i nadal robić swoje — powiedział dyrektor RML Michael Mallock.
Short Wheelbase nigdy nie miał być autem, które przyspieszeniem i maksymalną prędkością ma konkurować z typowymi supersamochodami. Zawsze kładliśmy nacisk na uchwycenie bardziej organicznych wrażeń z jazdy przy mniejszej liczbie ingerencji i bardziej użytkowym charakterze auta dodał Mallock.
Aktualnie RML jest w fazie testów swojego najnowszego prototypu. Auto zostanie poddane „intensywnemu programowi wytrzymałościowemu” w centrum testowym UTAC w Wielkiej Brytanii. Zapewne więc dopiero po zakończeniu tego procesu poznamy więcej szczegółów dotyczących ceny Short Wheelbase’a oraz orientacyjnej daty rozpoczęcia produkcji.
Polecamy
Polecamy
Popularne
- 1 WELL TALK: Słynny polski sommelier Piotr Kamecki o tym, jak Polacy piją wino: "Wielu kupuje butelkę, bo podoba im się etykietka"
- 2 Wojna w Ukrainie dobija rosyjski rynek samochodowy. Tylko w maju produkcja aut w kraju spadła o 97 proc.
- 3 INTERNAL SHOWER to hit na Instagramie. Jak zrobić i stosować prysznic na jelita?
- 4 Rynek dóbr luksusowych w Polsce a pandemia i inflacja. W co inwestują najbogatsi Polacy?
- 5 Nowy superjacht od Zaha Hadid Architects jest przepiękny i zasilany energią słoneczną!
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Nothing Phone (1) - wszystko, co warto wiedzieć o "najważniejszej premierze roku na rynku smartfonów”

WARSZAWA: Wystawa "Botticelli opowiada historię" na Zamku Królewskim to prawdziwa malarska uczta

Czy Elon Musk ukrywa przed światem bliźniaki? Media dotarły do sądowych dokumentów

PARYŻ planuje urbanistyczny lifting wokół katedry Notre Dame. Chce przygotować się na zmiany klimatu
![Typowy Janusz na wakacjach, czyli kto tak naprawdę robi obciach nad polskim morzem? [NOWA KAMPANIA SPOŁECZNA]](https://pliki.well.pl/i/01/60/95/016095_r0_300.jpg)