VCR Group, firma kierowana przez amerykańskiego przedsiębiorcę Gary'ego Vaynerchuka, zakończyła właśnie sprzedaż tokenów członkowskich do pierwszej na świecie restauracji NFT.

Reklama

Sama idea stojąca za Flyfish Club nie jest niczym nowym – lokal oferuje ekskluzywne karty klubowe umożliwiające wstęp jedynie ich posiadaczom. Nowością w tym przypadku jest jednak oferowanie owych kart członkowskich w formie niewymienialnych tokenów (NFT) zapisanych w architekturze blockchain, które można nabyć wyłącznie za pośrednictwem kryptowaluty Ethereum.  

Klub członkowski NFT

Choć Flyfish Club zostanie oficjalnie otwarty dopiero w pierwszej połowie 2023 r. w Nowym Jorku, to publicznie dostępna pula 1501 tokenów wstępu do restauracji została już wyprzedana. VCR dysponuje jeszcze drugą pulą 1534 miejsc, ale jest ona zarezerwowana dla firmy i nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle trafi do sprzedaży.

Nabywcy tokenów Flyfish Club mieli do wyboru dwa rodzaje członkostwa – zwykłe, umożliwiające im wstęp do luksusowej restauracji serwującej dania z owoców morza, baru i na prywatne wydarzenia, oraz omakase, dające dostęp do prywatnej przestrzeni wydzielonej wewnątrz lokalu, w której mistrz sushi będzie odpowiadał za „niezakłócone niczym perfekcyjne doznania smakowe”.

 

Cena obu rodzajów członkostwa, jak zawsze w przypadku kryptowalut, nie jest stała i waha się w zależności od aktualnego kursu Ethereum. Zwykłe sprzedawano za równowartość ok. 12,5 tys. dolarów, a omakase za mniej więcej 25,5 tys. dolarów. Oczywiście tokeny mogą zostać odsprzedane na rynku wtórnym lub nawet wynajęte, więc w przyszłości mogą osiągnąć jeszcze wyższe ceny.

W tym wszystkim jest jednak jeden, nomen omen, haczyk. Zakup tokenu umożliwia jedynie wstęp do Flyfish Club. Goście po przekroczeniu progów restauracji będą musieli płacić za posiłki i napoje dodatkowo, zupełnie jak w każdym innym lokalu. Sądząc jednak po tym, jak szybko członkowskie tokeny zostały wyprzedane, chętnych na pewno nie zabraknie.