Ferrari Testa Rossa J - hołd dla legendy
Ferrari 250 Testa Rossa to jeden z najbardziej legendarnych modeli w stajni włoskiej marki z Maranello. Auto produkowane w latach 1957-61 zasłynęło przede wszystkim zdobyciem łącznie dziesięciu tytułów samochodowych mistrzostw świata, w tym trzykrotnym triumfem w 24-godzinnym Le Mans.
Teraz ten klasyk nad klasyki wraca w pomniejszonej wersji elektrycznego minibolidu jako Pacco Gara Ferrari Testa Rossa J. Za projekt auta odpowiada firma The Little Car Company, która w bliskiej współpracy z Ferrari opracowała precyzyjną replikę wyścigowej legendy.
Do projektu Testa Rossy J wykorzystano m.in. oryginalne szkice modelu 250, a Ferrari zaakceptowało każdy najdrobniejszy element repliki. Ostatecznie reprodukcja jest w aż 75 proc. zgodna z oryginałem.

– Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej specjalnej edycji Pacco Gara Testa Rossa J, doskonałego przykładu naszej bliskiej współpracy z zespołem Ferrari, wyposażyliśmy nasz model w wyścigowe elementy i nadaliśmy mu ekscytujące udoskonalenia zarówno w zakresie estetyki, jak i ogólnych osiągów – przekonywał w oświadczeniu prasowym Ben Hedley, dyrektor generalny The Little Car Company.
Polecamy

Jako że Ferrari Testa Rossa J jest repliką i to w dodatku pomniejszoną względem oryginału, swoimi osiągami zbliża się bardziej do gokarta niż do prawdziwego bolidu. Autko dysponuje niewielką, elektryczną jednostką napędową o mocy 19 KM i jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną w wysokości 80 km/h.
Ale przecież nie o prędkość w tym wszystkim chodzi, a raczej o możliwość posiadania niemal dokładnej kopii legendy za ułamek jej ceny. Ferrari Testa Rossa J wyceniana jest bowiem na zaledwie 100 tys. dolarów.
I nawet jeśli na rynku wtórnym ceny każdego z 299 wyprodukowanych egzemplarzy wzrosną, to i tak nie zbliżą się nawet do ceny oryginału. Ferrari 250 Testa Rossa wyceniana jest bowiem obecnie nawet na 40 mln dolarów.