Czym jest „podróż zemsty” i dlaczego to może być najgorętszy trend podróżniczy tych wakacji?

Zwrot „revenge travel” – „podróż zemsty” – zyskuje coraz większą popularność zwłaszcza w anglojęzycznych mediach społecznościowych. Co on oznacza i dlaczego w nadchodzące wakacje będzie to coraz popularniejsze zjawisko?
Choć wyrażenie „revenge travel” może mieć jednoznacznie negatywne skojarzenia, to jednak użytkownicy mediów społecznościowych używają go w zupełnie innym kontekście. Według „CNN” bardziej niż o podróżniczą zemstę chodzi bowiem o… miłość do podróży i szerzej – do życia.
Podróże zemsty, czyli jak cieszyć się życiem
– Zwrot „revenge travel” to modny termin medialny, który powstał w 2021 roku, kiedy świat zaczął się ponownie otwierać po pandemii, a ludzie postanowili nadrobić stracony czas – mówi w rozmowie z CNN Erika Richter, wiceprzewodnicząca Amerykańskiego Stowarzyszenia Doradców Podróżniczych (ASTA).
Zdaniem Richter ludzie używają terminu „podróż zemsty”, by opisać rodzinne spotkania po latach, ponowne odwiedziny ulubionych miejsc z przeszłości, a zwłaszcza kosztowne i ekstrawaganckie wycieczki zagraniczne, które przez ostatnie dwa lata były niemożliwe lub znacznie mniej dostępne. W zjawisku tym chodzi więc bardziej o korzystanie z życia i uświadomienie sobie jego ulotności, niż prawdziwą zemstę.
– To inny sposób, by powiedzieć: „Hej, życie jest krótkie. Chcę zarezerwować tę podróż. Chcę spędzić więcej czasu z rodziną. Chcę bardziej zespolić się z ludzkością i naturą. Chcę odkrywać świat i szukać doświadczeń, dzięki którym czuję, że żyję” – dodaje Richter.
Polecamy
Zjawisko podróżniczej zemsty dodatkowo napędzane jest przez przeniesienie znacznej części życia zawodowego z biur do domów, co motywuje wiele osób, by łączyć pracę z wymarzonymi wakacjami i wykonywać swoje obowiązki np. z hotelu na rajskiej wyspie.
– Ludzie starają się nadrobić stracone wakacje, a skoro teraz można pracować z dowolnego miejsca na świecie, to kto nie chciałby pracować z plaży na Hawajach? – mówił serwisowi „Fortune” Steve Hafner, dyrektor generalny Kayak.
Słowa Hafnera znajdują potwierdzenie w danych. Z badań platformy zajmującej się śledzeniem rezerwacji podróży Expedia wynika, że w maju 2021 r. z dnia na dzień nastąpił 10-procentowy wzrost ruchu w wyszukiwarkach, jeśli chodzi o zapytania dotyczące zagranicznych wakacji. Stało się to zaledwie tydzień po tym, jak Unia Europejska zatwierdziła stosowanie szczepień wśród nastolatków.
Ankieta przeprowadzona przez Expedię wykazała utrzymanie tego trendu także w roku 2022. 27 proc. respondentów planuje wybrać się w najbliższe wakacje za granicę, z kolei aż 60 proc. badanych chce podróżować lokalnie.
Popularne
- 1 WELL TALK: Słynny polski sommelier Piotr Kamecki o tym, jak Polacy piją wino: "Wielu kupuje butelkę, bo podoba im się etykietka"
- 2 Wojna w Ukrainie dobija rosyjski rynek samochodowy. Tylko w maju produkcja aut w kraju spadła o 97 proc.
- 3 INTERNAL SHOWER to hit na Instagramie. Jak zrobić i stosować prysznic na jelita?
- 4 Nowy superjacht od Zaha Hadid Architects jest przepiękny i zasilany energią słoneczną!
- 5 Rynek dóbr luksusowych w Polsce a pandemia i inflacja. W co inwestują najbogatsi Polacy?
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Santorini - Instagram kontra rzeczywistość. Co naprawdę dzieje się na jednej z najbardziej instagramowych wysp świata?

Tanie wina w butelkach po luksusowym Bordeaux. Francuska policja złapała siatkę oszustów

Z DRUGIEJ RĘKI: Jak Jack Ostrowski - seryjny biznesmen ze Szczecina - zatrząsł międzynarodowym rynkiem fashion?

Właśnie otwiera się BRAMA SYRIUSZA. By ją wykorzystać, aktywuj swoje TRZECIE OKO
