Bugatti Chiron nr 400 wyjechało z fabryki

Rzemieślnicza produkcja niskonakładowych modeli hipersamochodów oraz niemal nieograniczona możliwość personalizacji to dwa najważniejsze znaki rozpoznawcze każdego modelu Bugatti.

Reklama

Nie inaczej jest w przypadku Chirona, który z niezwykłą pieczołowitością składany jest w atelier marki w Molsheim przez dwudziestu wysoko wykwalifikowanych inżynierów z około 1,8 tys. osobnych elementów.

Pod koniec października tego roku Bugatti – trochę wbrew swojemu enigmatycznemu stylowi komunikacji – pochwaliło się natomiast, że egzemplarz nr 400 Chirona właśnie został wysłany w świat.

Bugatti Chiron nr 400 - szczegóły

Bugatti Chiron 400, fot. materiały prasowe Bugatti Chiron 400, fot. materiały prasowe

Auto powstało w wersji Super Sport i w całości pokryte jest włóknem węglowym w kolorze przyciemnianej, leśnej zieleni.

Wewnątrz klient zażyczył sobie luksusową tapicerkę wykonaną w kolorze zielonym z elementami odcienia czarnego o nazwie „Beluga Black” z gdzieniegdzie prześwitującymi elementami z włókna węglowego. W dachu zamontowano z kolei „świetlik”, zalewający wnętrze naturalnym światłem.

Sercem auta jest natomiast 1600-konny silnik w układzie W16, który zapewnia prędkość maksymalną na poziomie 440 km/h.

Wnętrze Bugatti Chiron Super Sport nr 400, fot. materiały prasowe Wnętrze Bugatti Chiron Super Sport nr 400, fot. materiały prasowe

Każda część Chirona jest arcydziełem inżynierii, a połączenie ich wszystkich wymaga najbardziej oddanych i doświadczonych specjalistów na świecie – przekonuje w oświadczeniu prasowym Christophe Piochon, prezes Bugatti Automobiles.

– Ten poziom szczegółowości można osiągnąć tylko dzięki odpowiedniej kombinacji pasji i wiedzy, a utrzymanie tak wysokiego standardu w 400 pojazdach i więcej jest tym, co definiuje Bugatti. Celebrując ten ważny kamień milowy w historii modelu Chiron, wyrażamy również głęboką wdzięczność projektantom, inżynierom i rzemieślnikom Bugatti, którzy nadal akceptują perfekcję – dodał Piochon.

Wśród 400 egzemplarzy samochodów z rodziny Chiron Bugatti stworzyło dziewięć różnych edycji specjalnych w tym modele sportowe, modele jubileuszowe, a nawet dwadzieścia egzemplarzy, które uhonorowały francuskie siły powietrzne.

Bugatti utrzymuje, że nadal planuje zbudować jeszcze sto Chironów, zanim na dobre wygasi tę linię i rozpocznie skupi się na innych projektach.