Alfa Romeo 33 Stradale - nowy włoski supersamochód
Nowy model jest wyjątkowy. Duże przednie światła nawiązują do oryginalnego 33 Stradale. Przypominają małe kryształy. Widoczny jest również mały przedni grill, tak charakterystyczny dla Alfy Romeo. Długa maska posiada interesujące wyżłobienia.

Z profilu dostrzec można klasyczne felgi Alfy Romeo w złotym kolorze i wloty powietrza w tylnej części pojazdu. Z kolei szyby drzwi nachodzą na dach, tak samo jak w oryginalnym Stradale. Drzwi mają system motylkowy otwierania. Lusterka posiadają cienkie podparcie wychodzące z drzwi, a pod nimi trzy kolory odnoszące się do barw flagi Włoch.
Z tyłu natomiast widać sporej wielkości dyfuzor z włókna węglowego, a tylne światła LED znajdują się na krańcach pojazdu. Do tego cztery światła umieszczono w tylnej szybie.
Silnik jest umieszczony centralnie, przez co Alfa Romeo wygląda fenomenalnie. Wspaniałe nadwozie w stylu retro zostanie wykonane ręcznie przez konstruktorów nadwozi w Carrozzeria Touring Superleggera.
Alfa ma nadwozie monocoque z włókna węglowego połączonego z aluminiową ramą w kształcie litery H i dachem wykonanym z połączenia tych dwóch materiałów. Nawet ramy okienne wykonano z włókna węglowego, a tylną szybę zastąpiono poliwęglanem.
Właściciel sam sobie wybierze numer VIN
Jak przekonują przedstawiciele firmy, możliwości personalizacji są nieograniczone. Jednak największą ciekawostką jest to, że właściciele będą mogli sami wybrać sobie numer VIN. Będzie on widoczny na tunelu środkowym.

Wnętrze oferowane jest w dwóch motywach: Tributo i Alfa Corse. Podczas gdy ten pierwszy będzie naśladował oryginalne 33 Stradale, to ten drugi będzie bardziej sportowy.
Wnętrze ma przywoływać na myśl kokpit. Wyposażono go w aluminiowe łopatki zmiany biegów za kierownicą, która jest pozbawiona jakichkolwiek elementów sterujących. Alfa Romeo chce, aby kierowca skupił się na prowadzeniu.
W kabinie zastosowano połączenie skóry, włókna węglowego, aluminium i Alcantary, pozostając jednocześnie wiernym poprzednikowi z lat 60. XX wieku.
Ponad 600 KM mocy i silnik z Stelvio
Sercem flagowego modelu Alfy Romeo jest silnik V6 o pojemności 3 litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Wytwarza on moc 628 KM, które są przekazywane na tylne koła. Jak się okazuje, nie jest to silnik z Maserati, ale jest to przerobiony silnik V6 2,9 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który jest stosowany w modelach Giulia i Stelvio Quadrifoglio.
Alfa Romeo 33 Stradale / materiały prasowe Alfa Romeo
Jednostka współpracuje z ośmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów firmy ZF. Nie podano, ile wynosi moment obrotowy.
Co jednak ciekawe, kupujący mogą również wybrać wersję całkowicie elektryczną o mocy 760 KM. Wariant bezemisyjny jest w stanie przejechać 450 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP.
Niezależnie od mocy, 33 Stradale rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż trzy sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 333 km/h. Jego siłę hamowania zapewniają węglowo-ceramiczne tarcze Brembo i układ hamulcowy typu „brake-by-wire”, natomiast zawieszenie składa się z konfiguracji dwuwahaczowej z aktywnymi amortyzatorami i układem podnoszenia przedniej osi.
Chcieliście kupić? Za późno
Alfa Romeo 33 Stradale zostanie wyprodukowane w ilości 33 sztuk. Jednak wszystkie już zostały sprzedane w zeszłym roku po Grand Prix Włoch Formuły 1. Na torze Monza zaprezentowano wąskiej grupie klientów nową Alfę i rozeszła się jak ciepłe bułeczki.
Dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, obiecuje, że 33 Stradale nie będzie ostatnim samochodem specjalnym marki, ponieważ planowane są kolejne, wysoce spersonalizowane modele.