Kryzys na rynku nieruchomości? Nie w segmencie premium. Sprzedaż luksusowych mieszkań wciąż rośnie

Rynek luksusowych nieruchomości zdaje się odporny na kryzys finansowy i kredytowy. Sprzedaż mieszkań w segmencie premium wzrosła o ponad jedną czwartą w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, a miesięczne wzrosty na przestrzeni czerwca i lipca tego roku są jeszcze wyraźniejsze.
Kryzys na rynku nieruchomości - ale nie premium
Według raportu portalu luksusowemieszkania.pl sprzedaż apartamentów z segmentu premium znacząco wzrosła w ciągu pierwszych sześciu miesięcy obecnego roku. Od stycznia do czerwca nabywcy kupili łącznie 2169 lokali – o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczby te przekładają się z kolei na średnią sprzedaż 362 mieszkań miesięcznie.
Początek drugiego półrocza 2022 r. okazał się jednak jeszcze bardziej imponujący. W lipcu sprzedano łącznie 455 luksusowych mieszkań – o 72 proc. więcej niż w czerwcu tego roku. Mimo tak wyraźnych wzrostów lipiec 2021 r. był jednak lepszy o 11,5 proc. – sprzedano wówczas aż 514 nieruchomości z segmentu premium.
Polecamy
Polecamy
Dlaczego nieruchomości premium są odporne na kryzys?
Widać więc wyraźnie, że mimo inflacji i wzrostu kosztu kredytów rynek luksusowych mieszkań ma się dobrze. Co więcej, zdaje się być odporny na kryzys ekonomiczny. Dla porównania, wysokość sprzedaży w pozostałych segmentach rynku mieszkaniowego spadła o połowę.
–Dane zarówno za ostatni miesiąc, jak i całe pierwsze półrocze potwierdzają tezę, że rynek nieruchomości w segmencie premium, jak zresztą każdych dóbr luksusowych, opiera się kryzysowi kredytowemu – skomentował raport Robert Chojnacki, założyciel serwisu luksuwowemieszkania.pl.
– Apartamenty te kupowane są głównie za gotówkę, więc podwyżki stóp procentowych i wynikająca z nich zdolność kredytowa mają niewielkie znaczenie w podejmowaniu decyzji zakupowych – dodaje Chojnacki.
Jak w rozmowie z housemarket.pl dodaje Katarzyna Tworska z redNet24, zakup luksusowego mieszkania w dobie kryzysu okazuje się najlepszą lokatą kapitału, dlatego też ten segment pozostaje niezależny od inflacji i nastrojów konsumenckich.
Z opublikowanego w czerwcu raportu KPMG dotyczącego inwestycji Polaków w dobra luksusowe wynika natomiast, że inną kategorią produktów odporną na kryzysy są samochody premium. Segment ten w 2021 r. jako jedyny przekroczył już swoje wyniki z roku 2019 – i to aż o 23,4 proc.
Polecamy
Popularne
- 1 Przedwojenna Tatra - czeska limuzyna i "arcydzieło art deco" - trafiła na sprzedaż. Cena to tajemnica
- 2 Podhalańska osada wyróżniona w prestiżowym konkursie! To najlepsza inwestycja Europy
- 3 Internauci walczą o fabrykę porcelany "Krzysztof". Ruszyła wielka społeczna akcja
- 4 Oto jedna z najmodniejszych roślin we wnętrzach w 2023. Dowiedz się, jak uprawiać asparagusa?
- 5 WELLPEDIA: Dlaczego Riva Aquarama to najbardziej stylowa łódź świata?
Zajrzyj na nasz inspirujący profil na Instagramie
Najnowsze

Internauci walczą o fabrykę porcelany "Krzysztof". Ruszyła wielka społeczna akcja

Rege-Jean Page jest najprzystojniejszym facetem na tej planecie. Udowodnione naukowo

Oto najmodniejsze paznokcie 2023. Jak osiągnąć "efekt błyszczyka"?

Podhalańska osada wyróżniona w prestiżowym konkursie! To najlepsza inwestycja Europy
