Świat nauki nigdy nie przestanie nas zaskakiwać! Oto kolejny dowód – badania japońskich naukowców z Uniwersytety Miyagi, który dowiedli, że muzyka klasyczna wzmaga apetyt na jedzenie słodyczy. Jak to sprawdzono?

Reklama

Jesz za dużo słodyczy? Uważaj, czego słuchasz! 

W badaniu wzięło udział blisko 800 uczestników, którzy wysłuchali 20 utworów z czterech gatunków muzycznych – jazzu, hip-hopu, rocka i metalu oraz muzyki klasycznej. O wysłuchaniu ich badacze poprosili uczestników, by powiedzieli na jaki rodzaj jedzenia mają największą ochotę. Przedstawiono im 16 konkretnych artykułów spożywczych, w tym słodycze. Bohaterowie eksperymentu oceniali żywność od „wcale” do „bardzo”, przedstawiając swoje preferencje. Szybko okazało się, że uczestnicy, którzy słuchali muzyki klasycznej najczęściej pragnęli czegoś słodkiego!

Tak oto japońscy naukowcy odkryli korelację między spokojną, harmonijną, klasyczną muzyką a zamiłowaniem do słodkiego smaku. Choć badanie takie może wydać się Wam mało pożyteczne, wcale tak nie jest.

Klasyka, czyli ciekawy chwyt marketingowy! 

- Restauracje, sklepy, cukiernie, piekarnie (pomyśl tylko o lodziarniach!), które sprzedają głównie słodką żywność, powinni zainteresować się wynikami naszych badań – twierdzą naukowcy, którzy opublikowali wyniki swoich badań na łamach czasopisma „Food Quality and Preference”.

- Wydaje się możliwe, by wykorzystać to badania także w realizacji reklam słodkiej żywności – dodają badacze z Japonii.

Naukowcy z Uniwersytetu Miyagi w Japonii odkryli również, że najmniej preferowane podczas słuchania muzyki klasycznej były pikantne potrawy, takie jak na przykład ostro doprawione hamburgery.

Pozostaje tylko pytanie, czego słuchali uczestnicy badania? Otóż badacze z Japonii postawili na takie klasyki gatunków, jak: „Take Five” Dave'a Brubecka i „Walkin” Milesa Davisa, „California Love” 2Paca i Dr Dre oraz „Aria na strunie G” Jana Sebastiana Bacha.

Warto również dodać, że jedno z wcześniejszych badań na temat wpływu muzyki klasycznej na preferencje kulinarne wykazało, że słuchanie muzyki Jana Sebastiana Bacha wpływa na znacznie wyższa wysokość rachunków w restauracjach. Być może właśnie dlatego właściciele restauracji – szczególnie wieczorami – puszczają muzykę klasyczną swoim gościom!